Bjørn T. Farestveit Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg kjøpte en PC brukt som tilsynelatende virket meget bra og har gjordt det i 5 måneder etter kjøp. Men nå i nyere tid har det oppstått et problem. Hvis PCen er på i +-5 timer så kan det virke som om den kutter strøm til USB porter. Jeg kan sitte å game eller bare surfe på nett så slutter mus, tastatur og headsett å funke. jeg må da slå av PCen manuelt. for å få tilbake tastatur osv. Det samme skjede med LAN porten min og så jeg mistet nett. feilmeldingen jeg fikk da var at det ikke var tilkoblet kabel. Jeg lurer da altså på hva dette kan skyldes? Hardware feil? Eventuelt hvilket hardware som må byttest? Spesifikasjoner: OS: Windows 7 ultimate x64 Hovedkort: MSI P67A-GD65 PSU: Chieftec Super series 650w Skjermkort: GeForce GTX 570 RAM: Corsair Vengeance DDR3 4GB CPU: Intel COre i7 quad 4GHz OS HDD: WD Caviar Black Hvis det er ønskelig med mer info så bare spør. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Ang. USB greia, har du vært inne i kontrollpanel -> strømalternativer -> endre planinstillinger -> endre avanserte strøminstillinger -> usb instillinger -> instilling for selektiv USB-deaktivering? I tillegg gå til kontrollpanel -> enhetsbehandling -> ekspander USB-kontrollere, velg USB-root hub høyreklikk og velg fanen for Strømstyring og fjern evt. krysset fra "tillat datamaskinen å bla bla.." Edit: Videre fra det, prøv en etter en å bruke en annen mus, et annet tastatur etc. En defekt enhet kan også være årsaken, selv om enheten fungerer som den skal ellers. Men, er det ALLE portene? Og fungerer det å plugge ut og inn, eller må maskinen restartes? Endret 28. januar 2013 av Feh Lenke til kommentar
Bjørn T. Farestveit Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Da har jeg deaktivert: instilling for selektiv usb. samtidig skjekket at datamaskinen ikke har tilatelse osv. Ja det gjelder alle portene. har ikke testet å skifte til en annen mus/tastatur. Neste gang det skjer så skal jeg prøve en annen mus. Lenke til kommentar
Bjørn T. Farestveit Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Tror problemet er fikset. Pcen har gått 3 dager nå uten at dette har skjedd. Det viste seg at tastaturet mitt var defekt og kortsluttet USB portene fra tid til annen. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå