Gå til innhold

Java funker ikke!

slowmoris

Anbefalte innlegg

Har en hp pro maskin 32 bit system som java ikke vil funke på.

Dette har jeg gjort.

Avinnstalert java helt fra maskinen!

Avinnsatlert IE, og lastet ned på nytt

Avinnstalert google chrome, og lastet ned på nytt

Lastet ned java på nytt med 32 bit!

update's

Kjørt virus scan i sikkermodus ( Malwerbytes ) Fant ingen ting!

Og kjørt advance system care!

Stilt den tilbake i tid ( 1 uke ca. )

Problemet har vart i 4 dager ca.

Hva kan dette være?

Siste løsning isåfall blir å reinnstalere, men er ikke helt gira på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har du av antivirus? Det er av og til at antirvirusprogrammet blokkerer Java, f.eks. F-Secure sin "nettbankbeskyttelse" gjørt dette. (Snakk om ironi) En annen ting du kan prøve er å koble ut ruteren. Restart pleier å holde, men du kan selvsagt også prøve direktekobling til modemet.

Du kan også prøve 6u38 (men dette er mest aktuelt for Vista-brukere)

http://java.com/en/download/manual_v6.jsp

Endret av Quevaal
Lenke til kommentar

Nå har det dukka opp et annet problem! Prøvde bare en gang til å laste ned java, men nå får jeg feilbeskjed fra java under innstalesjonen. Det står at: Innstalation failed! The wizard was interupted before java 7 update 11 could be completly innstaled. To complete innstaltion at another time. Please run setup again.

Har gjort det 3 ganger nå. så nå er det noe mer feil her.

Lenke til kommentar

OK, jeg har ikke hørt noe spesielt om MSE, men du kan prøve å slå den av litt mens du prøver å logge inn.

Ellers kan du prøve 6u38 som jeg nevnte.

Nå har det dukka opp et annet problem! Prøvde bare en gang til å laste ned java, men nå får jeg feilbeskjed fra java under innstalesjonen. Det står at: Innstalation failed! The wizard was interupted before java 7 update 11 could be completly innstaled. To complete innstaltion at another time. Please run setup again.

Har gjort det 3 ganger nå. så nå er det noe mer feil her.

Dette kan du klanskje unngå med en offline-installasjon.

Lenke til kommentar

Har samme problem forsåvidt. Skulle kjøpe kinobilletter i helgen, men Java-delen ville bare ikke laste inn i FF (nyeste versjon). Har oppdatert alt, restartet, men nope. Prøvde på andre maskiner, til ingen nytte.

Endte med at jeg brukte IE og der hoppet den glatt over Java-delen og trakk fra konto uten kodebekreftelse.

For meg er det noe krøll med programtillegger som jeg ikke aner hvordan jeg skal løse.

Du kan jo evt. prøve å installere Java-console (utvidelse for FF) eller aktivere programtilleggene som har med Java å gjøre.

Lenke til kommentar

Nå avinnstalerte jeg MSE for godt for å skjekke men det funka ikke.

Jeg bruker IE og chrome, er ikke så gira på å gå over til FF. Eller om det finnes en utvidelse for IE og chrome da ?

Denne var vrien, synes jeg.

Det virker til at du har prøvd det meste. Foreslår at du ringer banken din, de kan se en del ting i loggen.

Lenke til kommentar

Jeg var nylig borti en installasjon med samme problem. Det var JavaFX som lå og sperret! Med en gang denne var avinstallert fungerte Java igjen.

Du kan også rydde opp i gamle Java-installasjoner med JavaRa.

Han skriver jo øverst at han har fjernet java helt fra maskinen. Det er heller ikke bare FX som skaper problemer, det virker som om alle slags gamle versjoner gjør dette for enkelte (men ikke alle).

Men jeg blir usikker på en ting. Det er viktig etter avinstallering å starte maskinen på nytt før installasjon. Vet ikke om dette ble gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...