Gå til innhold

2x1920x1200 eller 1x2560x1440?


MariusJS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

30" kommer til å være for stort hvis du ikke har en veldig dyp pult, minst 1 meter fra kanten av pulten til skjermen. Problemet er der på en 27" også, men det er litt mindre.

 

Utfra hva du driver med, så hadde jeg gått for en 27" :)

 

Utifra at TS har plass til 2x 24" så tviler jeg på at 30" er noe problem.

 

16:10 er også et mye bedre breddeformat å jobbe med, framfor 16:9 som er utdatert og klønete.

 

2560x1440 = 16:9

2560x1600 = 16:10

 

Det er en investering som kommer til å vare og lønne seg skikkelig.

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar

27" er maks, skal ha plass til en ekstra 23.5" også ;) Dessuten er det mere problemer med 16:10 i spill også, har jeg lest ;)

 

Da er valget enkelt for din del :)

 

Ja, om man ikke har muskler til å dra det, blir det fort problematisk (ikke noe du sliter med)

Ikke ser jeg behovet for en skjerm ekstra når man har en 30"

Det er svært med masse plass!

Lenke til kommentar

Uten tvil en stor skjerm, forran to små.

 

16:10 i spill er helt uproblematisk og har vært det i årevis. (Har selv hatt en 30"-er... og kan huske at det hendte at spill ikke var helt forberedt på så store oppløsninger, og på 16:10 - men det er lenge, lenge siden at det var et reelt problem.)

 

27" vs 30" er jo stort sett kun forskjell i høyden, er det ikke? Mener å huske at de fleste gode 27" panel har samme pikseltetthet som de gode 30"-erspanelene?

 

16:10 vs 16:9 har ikke så enormt mye å si i seg selv, men man *kan* savne de ekstra pikslene i høyden under enkelte bruksområder der man utnytter høyden i skjermen.

 

Ta steget opp til en stor kvalitetsskjerm, og du vil ikke angre. Både til normalt bruk, og til spilling, så er det noe eget med en stor høyoppløselig skjerm. Husk at en slik 27" er stor nok til at man effektivt kan ha 2-3 høydemaksimerte vinduer side med side / mye forskjellig oppe samtidig uten at det blir for mye. Du får ikke samme fleksibiliteten med to 24". Spill strukket over flere skjermer har sine ulemper. Spill på en 27-30" har kun den ene ulempen at det krever mye maskinvare.

Lenke til kommentar

Det er som folk påpeker; kommer helt an på hvordan du jobber på maskinen.

Når jeg gikk til innkjøp av en ekstra skjerm, så fant jeg fort ut at jeg "aldri" skulle gå tilbake til én skjerm igjen.. Og nå som jeg har 3 skjermer, så kan jeg ikke tenke meg atj eg skal gå tilbake til én eller to skjermer med det første.. :p

 

Har riktignok lyst til og gå opp til 27". Men når man går fra 1920x1080 til 2560x1440(1600), så fyker prisen i været..

 

Har sett litt på denne 27" til 2099,-

http://www.dustinhome.no/product/5010646153/lg-ips277l-27-wide-tft-led-black-metallic/

 

Men igjen, den har kunn 1920x1080, så da er jo oppgraderingen delevis poengløst når jeg kjører samme oppløsning fra før av.

Ikke har den veggfeste heller, noe som er et av kravene jeg må ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...