Gå til innhold

NRK dropper HBO

Anbefalte innlegg

Dette med regionale/nasjonale lisenser er bullshit! Det funker ikke, for vi lever i en global verden! Siden enkelte TV-serier ligger 1-4 sesonger bak USA, så gjør det bare piratkopiering mer fristende.

Men jeg har Netflix og HBO, så jeg bryr meg lite om TV, jeg har nok underholdning. Slipper jeg reklamen også!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner dem veldig godt. Når de først viser serien så har de gått lenge andre steder. De fleste vil jo dermed ikke se dette på NRK, men andre steder. NRK er også dem som får det dårlige ryktet her.

Hva skal til for å endre denne latterlige lisensindustrien?

Lenke til kommentar

Bra sier jeg.

Jeg har planer om å begynne å abonnere på HBO Nordic når Game of Thrones starter opp igjen.

Om HBO ikke gjør seriene tilgjengelig der i 1080p (med OK bitrate) i løpet av ca et døgn etter de har gått i USA kommer sannynligvis de fleste jeg kjenner som ser på serien(e) til å gå piratveien i stedet.

De som ikke vil ha HBO Nordic kan jo alltids kjøpe DVD/BD sett.

Lenke til kommentar

Vi får håpe at langt flere aktører begynn å stille krav om å få sende seriene samtidig som premieren i Usa, jeg har null forståelse for at dette ikke er mulig i dag da teksting kan bli gjort lenge før episodene sendes eller eventuelt sendes utekstet den første uka.

Det er mulig teknisk sett, det er det ingen tvil om.

Men det sitter selskap i Europa som stenger for dette, de vil kjøpe rettighetene for regionen, for å deretter selge dem videre til slike som NRK, TV2 og lignende.

Og skal vi få det til, så må disse BORT, og så store som de er, så forsvinner de neppe raskt og uten en heftig kamp.

Lenke til kommentar

folk gidder jammen meg ikke å vente nesten 1 år på å se en serie, hallo, da er det jo mere logisk å gå rundt

btw, ser ut som nrk er mere vokale, det er bra, at de sier i fra og viser folket at det ikke er dem som er de slemme, alle under 30 viste jo allerede dette for 10 år siden!

i et internet samfunn, kan man ikke vente nesten et år før ting går på tv...

når alle kan gå på hbo i usa og finne ut at det er gått feks 8 sesonger, og første sesong starter neste år i norge feks? haha

Lenke til kommentar

Jeg tror forklaringen ligger enda enklere framme i dagen, enn det artikkelen forteller.

At HBO har fått innpass til å streame sitt innhold på det nordiske markedet, er nok heller en stygg splint i øyet til NrK og Riks-TV.

Så hvorfor skal NrK fortsette å betale for å bygge opp HBO til å bli enda sterkere?

Men, hva skal NrK så servere oss istedet som da eventuellt tar mer fokus og pomp og prakt, enn Game of Thrones og liknende HBO-materiell?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kudos til NRK. Slik ting er i dag er det jo idiotisk at NRK skal ligge så himla langt bak sendingene i USA. Som nevnt rett over, HBO har streaming i norden nå, og det reduserer dramatisk hvor attraktivt produktet 'HBO' er for NRK. Når de i tillegg får de nevnte problemene med omdømme, så sier det seg selv. Piratvirksomhet og/eller streaming er jo mye mer attraktivt enn å vente 9mnd. for å få det lovlig og gratis på NRK. Jeg fikk regelrett sjokk når jeg forrige uke oppdaget at NRK faktisk bare er kommet midt i 2. sesong av Game of Thrones. Nå skjønner jeg jo plutselig hvorfor, og angrer absolutt ikke på at jeg var litt pirat for under et år siden. HBO har en lekse å lære her. Kunden setter rammene for etterspørselen, og da kan man ikke som tilbyder sitte med skylapper og ignorere det.

Lenke til kommentar

> Antyder at du ikke ville brukt "gamlemåten" hvis NRK sendte Game of Thrones.

Særlig. :p

For å ta et relevant eksempel: sesong 3 av the walking dead på gratiskanalen fox crime, en dag etter usa nå i februar. Gidder man å laste ned, eller er det mer praktisk å sette på serieopptak i PVR'en? Klart, hadde de sendt episoden 1 år etter visning i usa, ville saken stille seg anderledes.

Endret av freke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...