Cuneax Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Allmennkringkasteren er lei av å være bakpå. NRK dropper HBO Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Skulle bare mangle, bruke lisenspengene til å kjøpe dyre amerikanske serier... Tviler på at det var det som var intensjonen med innføring av TV-lisens. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Like greit dette, så lenge HBO ikke driver med (tilnærmet) samtidig så kan de ha det så godt. Lenke til kommentar
mrukulele Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 "Det spørs likevel hvordan eksponeringen vil bli overfor et bredt lag av befolkningen uten tilbud på «gratis» kanaler." Det er vel nettopp det HBO legger opp til. For piratebay er jo en særdeles "gratis" kanal. 5 Lenke til kommentar
ewalloe Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Har da lett tilgang til gratis materiale Piratbukta e herlig ja 3 Lenke til kommentar
sinzim Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg vet ikke hva NRK har av tilbud jeg, har ikke vært interressert før og blir det ikke nå heller. Skulle helst ønske det ble en betal-kanal man måtte velge inn i kanalpakkene sine, så kunne jeg ignorert den uten å tenke på lisens. 8 Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Dette er bare positivt. Fokuset blir mer og mer å produsere innhold, enn å kjøpe seg monopolrettigheter på dem basert på landegrenser. Bra for forbrukeren! Lenke til kommentar
ChallengerV8 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg vet ikke hva NRK har av tilbud jeg, har ikke vært interressert før og blir det ikke nå heller. Skulle helst ønske det ble en betal-kanal man måtte velge inn i kanalpakkene sine, så kunne jeg ignorert den uten å tenke på lisens. Lisensen er ikke en NRK-lisens. Det er en krinkastningslisens. Så lenge politikerne har bestemt at vi skal ha allmen-krinkastning så må man betale for å kunne motta fjernsynskanaler. Dette er uavhengig av hvilke kanaler du mottar/ønsker å motta. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Vi får håpe at langt flere aktører begynn å stille krav om å få sende seriene samtidig som premieren i Usa, jeg har null forståelse for at dette ikke er mulig i dag da teksting kan bli gjort lenge før episodene sendes eller eventuelt sendes utekstet den første uka. 2 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Ser ut som om jeg må forholde meg til "gamlemåten" en stund fremover ja 1 Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Ser ut som om jeg må forholde meg til "gamlemåten" en stund fremover ja > Antyder at du ikke ville brukt "gamlemåten" hvis NRK sendte Game of Thrones. Særlig. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 At HBO sliter med piratvirksomhet er jo ikke så merkelig. Jeg kjøper absolutt alt av serier jeg vil se på bluray, fordi jeg liker å se dem i høy kvalitet på en stor skjerm når det passer best, men når det tar en evighet før serien kommer ut på bluray og så enda lenger før den lander i Europa, blir det enten ulovlig streaming/nedlasting eller å ikke se serien overhodet før et år etter at den kommer ut. At seriene blir sendt enda flere år senere på en statskanal har begrenset verdi for alle andre enn de som ikke var spesielt interessert i seriene i utgangspunktet. Det synes jeg ikke er noe å betale for. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 > Antyder at du ikke ville brukt "gamlemåten" hvis NRK sendte Game of Thrones. Særlig. Hmm Hadde NRK sendt serien en dag etter den gikk i USA skal du ikke se bort ifra at jeg hadde sett den på TV og ikke fra piratbukta. Om ikke jeg, hadde i hvertfall andre 6 Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Mit NRK behov er ikke HBO serier. Jeg er mer interessert i det prosaiske stoffet de selv kan generere. Alt annet kommer gjevt og trutt på andre kanaler. NRKs fortrinn er null reklame. Uten PVR muligheter hadde ønsket mitt vært annerledes. Lenke til kommentar
smileyy Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Vi får håpe at langt flere aktører begynn å stille krav om å få sende seriene samtidig som premieren i Usa, jeg har null forståelse for at dette ikke er mulig i dag da teksting kan bli gjort lenge før episodene sendes eller eventuelt sendes utekstet den første uka. Du har tydeligvis missforstått hele problemstillingen.... Har ingenting med teksting å gjøre, men det juridiske. Dessuten, koster nok en serie langt mer, om de skal sendes samme dag som i USA, enn noen måneder senere. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Men det burde ikke koste mer og det burde vært sendt samme dag over hele verden, så lenge noen kjøper rettighetene til det så klart, men dette har jo ekstremt få folk skjønt. De tror det er eksklusivt, men det er jo ikke det lenger når du bare kan seile deg en tur i bukta å ta det du måtte ønske derifra. Rart at ikke smartingene i HBO og andre steder skjønner det, mulig de burde ansatt noen andre. Samme som at når en film går her i landet på kino så må man vente 4-6++ måneder før den kommer på dvd/blu-ray etc, det er forkastelig, syns jeg. 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Har da lett tilgang til gratis materiale Piratbukta e herlig ja Du vet ikke hva herlig er før du er på private trackere. Piratbukta blir bleik i forhold Endret 28. januar 2013 av FiveInline 2 Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Så bare la meg få dette rett. De skal ha mer penger ved å kreve inn for alskens duppeditter jeg aldri kunne ha tenkt å sett NRK på. Så kutter de utgifter ved kjøp av lisenser til utenlandske serier? Neste nyhet er vel at toppsjefene i NRK sitter igjen med en fet bonus og en kraftig fallskjerm når den tid kommer. 1 Lenke til kommentar
GloomAndGlow Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Down...loading loading loading Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå