Dukie76 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Hei! Jobber med å sette opp en maskin. Alt bortsett fra HK og en minnebrikke er brukt sammen med et Soltek-kort tidligere. Pc fungerte fint da, bortsett fra noe ustabilitet. Mistenker at det var minneproblemer. Har nå byttet til Abit kv7 og kjøpt en Twinmos pc2700 512 brikke. Strømforsyning er også ny (400W) ettersom den som satt i Chieftech kabinettet tok kvelden etter et lynnedslag tidligere. Annet hardware som er brukt er: XP 1800+ Dr. Thermal vifte 2 Western disker 1 Twinmos pc2100 256mb 1 Apacer pc2100 256 Creative Geforce 4 Ti 4600 skjermkort Etter at maskinen nå er satt opp på nytt har det bare vært problemer. Har nå fått flasha bios. Men under installering av XP/2000 får jeg enten bluescreen eller så fryser den når Windows skal lastes. HK har vært hos Komplett, som konstaterer at det fungerer helt fint. Men de har brukt en Crusial brikke. Det jeg lurer på er om det rett og slett er minnet som er problemet? Det er ihvertfall mye som tyder på det. Hvis noen har hatt lignende problemer tidligere så "feel free to answer" Dukie76 Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Du kan jo prøve mem86 for å teste minnen :-) Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Forstår ikke helt hva du mener her. Du bruker ikke alle disse ram brikkene du har ramset opp samtidig? Har du kun testa med disse 2100 brikkene, eller bruker du også disse sammen med 2700 brikka? Om så er tilfellet tror jeg problemet løser seg ved å ta bort 2 av dem (fritt valg). Om ovennevnte problem ikke er gjeldene tror jeg kanskje du kan finne problemet ved hjelp av bios. Sett ram innstillingene så lavt som mulig i bios. Sett ned FSB på en hastighet som gjør at ram'en blir lite belastet. Om ikke dette hjelper kan du prøve det samme med andre vitale bios innstillinger, for ram, agp osv. (en grei måte å feilsøke på mao). Prøv også å flashe til en eldre bios versjon en de du allerede har testet, av og til kan nyere biosversjoner være svært så lite samarbeidsvillige. Problemet kan også ligge andre plasser. Som irq konflikter osv. Har du prøvd maskina uten pci kort installert? Kan nevne at dette er lite sannsynlig om du får problem ganske tidlig under installasjonen av OS'et. Rune. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Prøv først med en brikke av gangen , kom tilbake med reultat :wink: Lenke til kommentar
Dukie76 Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Jeg har selvfølgelig testet alle brikkene, både sammen og hver for seg. Alle tenkelige muligheter. Har også testet med kun det nødvendige. Jeg har m.a.o prøvd alt. Har også justert Volt`en på minne. Satt ned FSB osv... Ingenting hjelper. Jeg tviler på at det er noe galt med alle brikkene. Men, det jeg lurer på er om det kan være noen kompatebilitets problemer mellom HK og RAM. Har vært borti dette med enkelte andre HK. Dukie76 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå