Redaksjonen. Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Koster opp til fem kroner per minutt. Nekter å si hvordan du kan unngå svindyre numre Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Så, når du skal ha tak i polit, ring 112, uansett om det ikke haster, fordi det er billigere 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Så, når du skal ha tak i polit, ring 112, uansett om det ikke haster, fordi det er billigere Nei, ikke gjør det. Ikke spøk med det heller. Noen kommer til å ta det seriøst. I værst tenkelig tilfelle kan det koste liv at noen lurer på hva slags henger man kan trekke... ...ja, noen ringer faktisk til politiet for det... 3 Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Dette viser at disse 5-sifrede numrene burde vært avskaffa. Alle lagrer da nummer de skal bruke på mobilen likevel? Bruk tlfnr.com for alt det er verdt! Hvis Telenor har sperret muligheten for f.eks. 91504800 så burde DNB kreve at det blir satt tilbake, eller kutte ut sitt 5-sifra nummer! Nå som flere og flere har mobil så burde firmaer som en kundeservice kutte ut alle 5 sifra nummer og også 8xx xx xxx-nummer. 800 xx xxx koster fort masse de også fra mobil, for ikke å snakke om 815 xx xxx. Komplett.no ble lurt til å kjøpe 815 xx xxx nummer, men fant ut at kundene måtte betale mer for å ringe det nye nummeret og byttet etter noen måneder igjen! Veldig bra kundeservice :-D Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Det kommer en kommentar til dette, på min uoffisielle jubileumsbok for NetCom, trolig på onsdag eller torsdag. Trykk på "Blogger" i øvre venstre hjørne.Stay tuned! Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Dette er en av de største svindelen i dag. Sjekker alltid etter "Ring fra utlandet" numrene før jeg ringer en bedrift. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 5-sifrede nummer er en uting og alle selskaper som er opptatt av god kundeservice burde slutte å bruke det. 1 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 5-sifrede nummer er en uting og alle selskaper som er opptatt av god kundeservice burde slutte å bruke det. De burde kanskje ikke slutte med det, men ihvertfall gi ett fullgodt alternativ til oss som ikke vil bli ribbet når vi ringer inn en feilmelding f ex. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Telenor mener den høyere prisen på denne typen nummer forsvares av en bedre kundeopplevelse. – Når det gjelder pris, så forutsetter femsifrede nummer en høyere sluttbrukerpris for å dekke kostnadene for rutingsløsningene som gir en mer effektiv trafikkhåndtering, med køstyring og trafikkfordeling, og derigjennom bedre kundeopplevelse – blant annet gjennom at man kommer til rett person med kortere ventetid. Jeg betaler ekstra for å sitte i menyer å trykke istedet for å snakke med en person, fantastisk deal. "Bedre kundeopplevelse" my ass. AtW 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Så, når du skal ha tak i polit, ring 112, uansett om det ikke haster, fordi det er billigereNei, ikke gjør det. Ikke spøk med det heller. Noen kommer til å ta det seriøst. I værst tenkelig tilfelle kan det koste liv at noen lurer på hva slags henger man kan trekke... ...ja, noen ringer faktisk til politiet for det... og? hvem bryr seg de får ansette flere folk og/eller de får sette over samtaler Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Så, når du skal ha tak i polit, ring 112, uansett om det ikke haster, fordi det er billigereNei, ikke gjør det. Ikke spøk med det heller. Noen kommer til å ta det seriøst. I værst tenkelig tilfelle kan det koste liv at noen lurer på hva slags henger man kan trekke... ...ja, noen ringer faktisk til politiet for det...og? hvem bryr segde får ansette flere folk og/eller de får sette over samtaler Jeg tror den som ikke kommer gjennom til politiet på grunn av opptatte linjer når han er i livsfare bryr seg. 3 Lenke til kommentar
Alfa_Alfa Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Bruk denne siden og dere finner di fleste bakenforligende tlf. nr. http://www.tlfnr.com/ Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 og? hvem bryr seg de får ansette flere folk og/eller de får sette over samtaler Å bevisst ringe nødnummer uten grunn burde vært straffbart. Du kan faktisk koste noen livet, luringen. 1 Lenke til kommentar
ToreBarsk Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Det kostet meg over 150 kroner å ringe til Canal Digital med et spørsmål om kabelmodemet jeg leide. INGEN der kunne svare meg, og jeg snakket vel med 5-6 personer. Ethundreogfemti kroner! Jeg ringte i dag til forbrukerådet sitt sentralbord for å slippe det femsifrede nummeret. Jeg spurte den hyggelige damen om hun kunne sette meg over til forbrukerådet og da svarte hun konsekvent at jeg måtte ringe 03737. Da svarte jeg det at det koster meg nesten 5 kroner minuttet å ringe det nummeret. Hun meg over med en gang Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Så, når du skal ha tak i polit, ring 112, uansett om det ikke haster, fordi det er billigereNei, ikke gjør det. Ikke spøk med det heller. Noen kommer til å ta det seriøst. I værst tenkelig tilfelle kan det koste liv at noen lurer på hva slags henger man kan trekke... ...ja, noen ringer faktisk til politiet for det... Har en kompis som er politi og som jobber på operasjonssentralen. 99% av alle samtalene er i følge han tullesamtaler eller feil. Hvor "seriøst" og alvorlig tror du det egentlig er å ringe 112? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 "Til Side3 sier han (Øyvind Vederhus i NetCom) rett ut at det har vært så lite fokus på disse numrene, at en ikke har vært bevisst på dette når prisnedsettelser har vært gjennomført de siste årene." Cut the crap, Øyvind. Dere satte opp prisene for disse nummerne fra 2,49 til 2,99 i fjor sommer. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Har en kompis som er politi og som jobber på operasjonssentralen. 99% av alle samtalene er i følge han tullesamtaler eller feil. Hvor "seriøst" og alvorlig tror du det egentlig er å ringe 112? Spørs om du missforstår hva jeg mener her. Tror du ikke kompisen din hadde hatt det litt mer ålreit på jobb om han slapp alle de 99% tull og feil? Hvor seriøst/alvorlig jeg tror det er? Dødsalvorlig! Er en operatør opptatt med å tolke en som raper alfabetet, når jeg ligger med rift i pulsåre og blør ut... Synes de som sitter på nødsentralen skulle fått en knapp. For hver eneste tulletelefon trykker de på en knapp - og vips donerer innringeren 200,- til et valgfritt veldedig formål! 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Vet dette er en liten bump, men jeg mener at jeg hørte om en app som konverterte slike nummer til vanlige. Men jeg kan bare ikke finne den. Noen som evt vet hva den heter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg