Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lav spenning i husqvarna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette var uten batteriet i sykkelen...

satt et helt nytt/fulladet batteri som resulterte et 100% tomt batteri etter 2 timer. og jeg kjørte ikke i løpet av den tiden haller :(

men da jeg satte i batteriet virket lysene fint, så er enten regulator, ledningsnett mellom

batteri-spenningsregulator-dynamo.

er det lett og skifte dynamo, og hvordan tester man den når den er ute av sykkelen, har en dynamo liggende...?

kan man teste regulatoren på en enkel måte?

Lenke til kommentar

Dynamoen sitter som regel under svinghjulet. Strent tatt er svinghjulet en del av den. Det som ryker er enten spolene eller ledningene fra spolene. Du kan dra av svinghjulet og ohme spolen(e). Da kan du fort se om det er brudd eller kortslutning.

Regulatoren sjekker du ved å måle spenning inn og spenning ut. Desverre vet jeg ikke nøyaktig hvordan det elektriske anlegget er på sykkelen din.

Slik kan en dynamo/generator til MC se ut:

post-18544-0-24048600-1359332967_thumb.jpg

Edit: Du har AC ut fra generatoren. Du kan prøve å måle der når motoren sviver. Ofte er det likeretter innebygd i regulatoren. Du kan da f.eks. ha 50VAC inn og 14VDC ut. Noen har også egen utgang med ca. 14VAC kun til lys. Jeg tipper du ikke har det da lysa dine fungerer med batteri.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare som et tips: Sjekk prisen først. En jeg kjenner bestilte original til 550kr. Ofte kan man få de for en femtilapp fra Kina eller England.

Litt OT: Han bestilte i oppkrav og da han kom på posten mangla det et komma. Dama i disken ville ha 55.000kr. :p Pakka gikk i retur og han bestilte en ny, kraftigere en for ca. 160kr. fra England.

Edit: Selv sparte jeg ca. 1300,- på å bestille fra USA. Men det var til en 750ccm.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...