Petter halvsmart Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 I forbindelse med et forsikringsoppgjør opplyste jeg om kontonummer oppgjøret skulle sendes til (xxxkonto i sakens anledning). Jeg har ventet på innbetalingen i lengre tid. Når jeg purrer forsikringsselskapet for oppgjør, får jeg opplyst at beløpet forlengst er sendt. Når jeg sjekker, ser jeg at beløpet er innbetalt til mitt lønnskontonummer. Innbetalingen har dermed gått til den daglige drift. I utbetalingsbrevet fra forsikringsselskapet står det bare at "Beløpet kr x.xxx,- vil bli overført til din konto" - uten å nevne kontonummer. Er forsikringsselskapet pliktig til å innbetale på oppgitt kontonummer, eller er det nok at innbetalingen kommer frem til meg på annet kontonummer? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Du kan ikke kreve erstattning eller noe slikt for det, men de burde sikkert ha informert om kontonr eller satt inn på det du ville. Men igjen, du burde merket at du fikk inn penger på konto`n. 3 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Du har fått penger. Godt mulig forsikringsselskapet har gjort en feil, men jeg kan vanskelig se at rettsvirkningen av det skal bli at du får mer penger, du har jo brukt dem. At du ikke har kontroll på økonomien må nesten du ta på din kappe. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå