Gå til innhold

iPhone2013 + tradisjonsrik OT Apple harselering

Anbefalte innlegg

Slai:

Det er uansett interesant å se hva IKEA gjør med møbler så får man bare velge etter smak og behag. Jeg har ikke sagt noe sted at jeg ikke liker trådløs lading, men heller sagt at jeg ikke synes det kvalifiserer til en "topp-feature" og at man ikke vet hvor godt det blir i praktisk bruk i ymse situasjoner ennå.

Trådløs lading er universell. Det er kun snakk om en ørliten trickle charge. Den eneste begrensningen/grense er at ingen kommer til å produsere innebygde induksjonsplater som overstiger dagens unpowered usb-standard på 5V 500mA. Bare tenk etter så er det logisk:

500mA er den svakeste strømmen man har universell tilgjengelig i dag. Selv det minste lille handsfree-batteri tåler dette. Batteristørrelsen er den begrensende faktor på strømmen man kjører inn. Tommelfingerregelen er [batterikapasitet delt på 2] F.eks 4000mAh får et sunt liv med 2A ladestrøm.

-Tro hvor mange søksmål det ville blitt om noen skulle avvike fra standarden og gå sine egne veier a la Apple. En café som har f.eks bord med induksjonsladere fra Apple produsert av Tesla får gjenstander fra andre produsenter til å ta fyr og verre. Ikke bare bare å legge fra seg utstyret på et bord lengre... Kanskje caféer, restauranter, kompisene dine osv må begynne med egne avdelinger for eiere av Samsunger, iPhones, HTC, Sony...

Bottom line: Små batterier som trives med 5V 500mA setter dagsorden, og alle produsenter innfinner seg deretter med mindre dem ønsker å brenne resten av sitt liv i advokathelvete.

Jeg er veldig spent på hvilke kilder du har til påstanden om Apple og hva du konkret sikter til?

Jeg også forstår at trådløs lading er universiell av natur (som de fleste standarder) men det jeg tenkte på rent teknisk sett var hvordan de lager det til å håndtere forskjellig utstyr. Hvis de gjør det slik at den fungerer med en minste fellesnevner så løser det den biten, men da blir det også mindre anvendelig i mine øyne. "Wireless tricklecharger" mao.

Man får da heller se på trådløs lading som et kjekt tillegg enn at det skal erstatte løsningene vi har i dag. Altså flere valgmuligheter for lading. Kjekt med tricklecharging i bilen om man ikke vil rote med kabler eller sette telefonen i en holder med lader, så lenge den praktiske implementasjonen blir god.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er på bruke youtu.be

Det må være minst 30. gangen jeg ser deg ta den vendingen der, lille ordfører-frø. Med den diskusjonen ute av veien... Nånei du gutten min. Du stilte et spørsmål. Da fortsetter vi.

Spørsmålet ditt går forresten i retur...hvilke påstander om Apple mente du jeg kom med?

TS setter topic og vi var så langt utenfor den orginale topic at det begynte å bli på tide å avslutte.

Hvis du ikke selv klarer å holde orden på dine egne kildeløse påstander ift. Apple så kanskje man skal roe ned litt på mengden

Selv om jeg er satt til TS startet jeg ikke tråden da den ble klippet ut fra en Apple tråd med deltakere som er interesert i Apple produktene.

Men som du ser har jeg lagt grunnlaget for at dere fritt kan fortsette diskusjonen uten å havne for mye off-topic.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

og hvor i allverdens navn og rike er denne "generelle grunnløse og tradisjonsrike Apple harseleringen" som du har omdøpt tråden til? Tror du er litt forvirret i kveld.

Siden du raskt mister oversikt over egen ordbruk får jeg hjelpe deg litt. Det bør ikke levnes noen tvil om at du deltar i Apple tråder hovedsaklig for å benytte muligheten til å bedrive skittkasting gammalerik ;). Det er mulig dette er såpass indoktrinert i deg at det bare skjer uten at du merker det selv?

Dine anti-apple tirader, fra denne tråden, som vi har blitt så godt vant med:

-Tro hvor mange søksmål det ville blitt om noen skulle avvike fra standarden og gå sine egne veier a la Apple.
En café som har f.eks bord med induksjonsladere fra Apple produsert av Tesla får gjenstander fra andre produsenter til å ta fyr og verre. Ikke bare bare å legge fra seg utstyret på et bord lengre.
-Tim Cook tar en "Jobs" på scenen med sin "just one more thing" og trekker ut av lomma ikke bare en iP, men tre.

-Publikum ligger på gulvet og ruller i tungetaler

Det har du nok rett i. Apple lager nok sin egen dreis på sakene som med alt annet.

Bon apetit videre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

1. Alle vet man jo at Apple lager sine egne standarder på så godt som alt

2. Et eksempel som illustrerer at Apple ikke kan avvike fra standarden når det gjelder induksjon, men må føye seg inn i rekka

3. Spådom om neste lansering, og en overdrivelse basert på slik lanseringen foregår

4. Se punkt 1

Ikke vær så mørkeredd da

Kaller du dette en anti-apple tirade i denne tråden? Kjære deg da. Unnskyld vennen

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Er AllShare en Apple standard? Er thunderbolt en Apple standard? Etc. De fleste bedrifter lager egne implementasjoner ift. teknologi. Men som sagt er ikke den OT diskusjonen interesant (for min del) men dere er velkomne til å fortsette den i tråden Gammalerik.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Oscar: tungvint? Greit på kontorpulten, armlenet på sofaen, sofabordet, osv. Hvor enn man legger fra seg tlf normalt sett.

Ulempen er hvis du ligger på rygg og leser/ser film/spiller, da er ledning straks bedre :p .

Nettopp. Hvem i dette forumet vil klare å la mobilen ligge stille en hel ladeperiode :)

Men, på nattbordet eller i handsfreeholderen.. Perfekt.

Lenke til kommentar

Trenger ikke være en hel "ladeperiode" hvis du mener en 0-100% lading er det ikke nødvendig, da klattlading er ganske så bra for dagens batterier slik jeg forstår det.

Og med trådløse ladere overalt er batteritid plutselig ikke så farlig. Da er du toppet av når du reiser fra kontoret, når du skal til en venninne, osv, uten at du trenger tenke over saken.

På papiret høres det ikke stort interessant ut, men i praksis er det utrolig kjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...