Ragnar115 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hey, eg fekk ein bærbar pc av faren min (han invisterte i ein ny ein) og specsa er ganske dårlige. Men går ut ifra at det finnest mulige måter og gjøre den raskere på. Det er prossesoren som er svært dårlig i denne pcen. Den har 4 gb ram(minne) Pcen's os er Windows 7 Går ut ifra at vist eg hadde invistert i ein SSD+Windows8 så ville eg merket ein forsjell, men eg ønsker ikke og betale mye for og gjøre den raskere ettersom eg har ein spill pc. Men synest det kunne vært greit og få den raskere på ein eller annen måte. Og sette den tilbake til fabrikk instilling ville gjort den litt raskere men det ville ikke vart lengre en ein liten stund. Noen som vet noen alternativ som vil gjøre pcen raskere? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 kunne du sagt hvilken pc det er? det beste er nok uansett en ssd 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Kunne du sagt litt mer specs? Hviken prosessor? Start -> høyreklikk datamaskin -> egenskaper -> specs -> få det på forumet. Og dessuten er det eieren som gjør pcen treigere. Den er like rask nå som om 5 år, men det er det DU gjør som påvirker den. Endret 27. januar 2013 av EveryGameGamer Lenke til kommentar
Jonna4 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Jeg tror du må velge SSD eller HDD (om det er plass da kan du ha begge) Dette ville gjort pc en raskere på oppstart og hente ting fram og tilbake på disked så det kan jo funke. Men med mindre du vil betale en formue for en SSD med masse lagringsplass så kan du holde deg til det du har. 120 gb SSD er ca 1000kr +- Men hva synes du er tregt med den? Endret 27. januar 2013 av Jonna4 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 oppgradring til SSD og mer ram vil hjelpe for å gjøre den raskere. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Kunne du sagt litt mer specs? Hviken prosessor? Start -> høyreklikk datamaskin -> egenskaper -> specs -> få det på forumet. Og dessuten er det eieren som gjør pcen treigere. Den er like rask nå som om 5 år, men det er det DU gjør som påvirker den. Produsent : Hewlett-Packard prossesor : AMD E-300 1.30 ghz Instalert minne : 4gb Jeg tror du må velge SSD eller HDD (om det er plass da kan du ha begge) Dette ville gjort pc en raskere på oppstart og hente ting fram og tilbake på disked så det kan jo funke. Men med mindre du vil betale en formue for en SSD med masse lagringsplass så kan du holde deg til det du har. 120 gb SSD er ca 1000kr +- Men hva synes du er tregt med den? Gjenerelt treig. Oppstarten er ikke så treig. Går ut ifra at det er prossesoren som gjør at det tar lang tid før "Internett explore" "fungerer". Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Den pcen skal ikke være så veldig rask heller. Prosessoren er veldig svak, og ikke noe særlig rask. Ville anbefalt å finne en ny pc for å være helt ærlig. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Gjenerelt treig. Oppstarten er ikke så treig. Går ut ifra at det er prossesoren som gjør at det tar lang tid før "Internett explore" "fungerer". et tips er å ikke bruke explorer. har du ikke sett denne http://iseeahappyface.com/upload/accidentally-clicked-on-internet-exMg2I9g.jpg Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Ja, explorer er generelt treig. Prøv å innstaller Opera eller noe. Jeg bruker firefox for det meste, og den er ganske rask Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Opera har eg ikke testet enda Får vel gjera da...Chrome e noko dritt for de som kansje hadde tenkt og anbefalle meg det Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Enig i at chrome er dårlig Opera trenger ikke så raskt Internett, og er raskere til vanlig. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Enig i at chrome er dårlig Opera trenger ikke så raskt Internett, og er raskere til vanlig. For og si det slik, pcen er ikke rask, men eg skal ikke bruke den til noe som krever noe som helst. Netflix, diskusjon.no, facebook, skype og skolearbeid. Thats it. Men kunne tenkt meg og gjøre den raskere uten og betale for mye, med tanken på at pcen er 2 år gammel og ikke specsa er ikke bra vil eg ikke punge ut med mye penger. Da kjøper eg meg heller ein ny Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Mente at du skulle kjøpe ny ja. Men opera kan du ikke se netflix. På forefox funker det bra, og hvis du installerer media hint, får du amerikansk netflix også Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) Opera har eg ikke testet enda Får vel gjera da...Chrome e noko dritt for de som kansje hadde tenkt og anbefalle meg det Dritt? Tror det er lenge siden du prøvde Chrome sist. Jeg tenkte det samme for en god stund siden da Chrome var helt nytt, men i dagens tilstand er det uten tvil den raskeste nettleseren (generell opplevelse). Det er vel også grunnen til at den har nesten 50% av markedsandelen for nettlesere... Endret 29. januar 2013 av Feh Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Eg bruker Chrome akuratt nå. Det er noe dritt som krever mye av prossesor og minne uansett hva du bruker det til. Rett og slett skikkelig dårlig etter min mening. Og kjøpte ein gaming pc for ein stund siden og testet Chrome på den og prossesoren's ytelse og Ram økte. Det var ikke sånn "Veldig" mye at eg merket det noe spessielt på den pcen, men på andre pcer eg har testet Chrome på har det gjort pcen treigere. Mente at du skulle kjøpe ny ja. Men opera kan du ikke se netflix. På forefox funker det bra, og hvis du installerer media hint, får du amerikansk netflix også Hvorfor kan ikke Opera kjøre netflix. Hvordan får eg tak i amerikansk netflix..må eg betale for det også da eller? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Det er ikke kompatibelt med opera... Bare logg inn på norsk netflix, innstallert utvidelsen mediahint, aktiver, og refreng netflix, og du vil da lure netflix på å tro du er i USA, og derfor vil du få Amerikansk innhold på den norske uten ekstra utgifter Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Det er ikke kompatibelt med opera... Bare logg inn på norsk netflix, innstallert utvidelsen mediahint, aktiver, og refreng netflix, og du vil da lure netflix på å tro du er i USA, og derfor vil du få Amerikansk innhold på den norske uten ekstra utgifter Vil eg ha mulighet for og få andre programmer som man ikke får no, foreksempel Game of Thrones eller andre serier som er ganske nye? Og hvordan setter eg det tilbake til norsk vist eg vil det? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Vel, det er den amerikanske, så da får du jo amerikansk utvalg. Det er i hvertfall mye mer som går der. Game of thrones er ikke der, men er mye annet kult. For å bytte mellom norsk og amerikansk er det bare å velge utvidelser, og aktivere mediahint for amerikansk, of deaktivere for norsk. Er bare å bytte imellom 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå