Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Vectra B lekker vann

sforum

Anbefalte innlegg

Jeg har en Vectra B 1.6 16v hvor jeg nylig har byttet registerreim og vannpumpe.

Har nå merket at bilen lekker frostvæske, og lurer på om dette kan ha med byttet av vannpumpa? Jeg har prøvd å se etter, men klarer ikke å se hvor det drypper fra. Men jeg ser i snøen under bilen at det lekker ut ganske langt fremme....

Byttet ble gjort på verksted, og jeg regner jo med de har gjort det skikkelig? Det er vel ganske kurant å bytte vannpumpa på Vectra? Ble ikke gjort på Opel verksted..

Har kontaktet verkstedet og de tror ikke det har noe med det arbeidet de hadde gjort. Og om det ikke er en garantisak vil jeg helst bruke et annet verksted, da det første ligger et stykke herfra...

Er det sannsynlig at det har blitt gjort noe feil ved bytte av vannpumpe ? (glemt en pakning e.l), eller at radiatoren eller noe annet i vannsystemet har røket? Er jo en gammel bil.... Men merkelig at det skjer nå, like etter at vannpumpa er byttet...

Endret av shaaland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ettersom dette har oppstått etter bytte av reg-rem og vannpumpe, er det nærliggende å anta at det er pakningen til vannpumpen som ikke er tett.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...