sforum Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Jeg har en Vectra B 1.6 16v hvor jeg nylig har byttet registerreim og vannpumpe. Har nå merket at bilen lekker frostvæske, og lurer på om dette kan ha med byttet av vannpumpa? Jeg har prøvd å se etter, men klarer ikke å se hvor det drypper fra. Men jeg ser i snøen under bilen at det lekker ut ganske langt fremme.... Byttet ble gjort på verksted, og jeg regner jo med de har gjort det skikkelig? Det er vel ganske kurant å bytte vannpumpa på Vectra? Ble ikke gjort på Opel verksted.. Har kontaktet verkstedet og de tror ikke det har noe med det arbeidet de hadde gjort. Og om det ikke er en garantisak vil jeg helst bruke et annet verksted, da det første ligger et stykke herfra... Er det sannsynlig at det har blitt gjort noe feil ved bytte av vannpumpe ? (glemt en pakning e.l), eller at radiatoren eller noe annet i vannsystemet har røket? Er jo en gammel bil.... Men merkelig at det skjer nå, like etter at vannpumpa er byttet... Endret 27. januar 2013 av shaaland Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Det første jeg tenkte på om det var noen slanger, klemmer som ikke sitter ordentlig eller pakninger som er ødelagte eller ikke sitter den men plasser bilen på ett tørt sted til motorrommet er tørt å start bilen å let til du finner lekasjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Ettersom dette har oppstått etter bytte av reg-rem og vannpumpe, er det nærliggende å anta at det er pakningen til vannpumpen som ikke er tett. Endret 28. januar 2013 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Indian Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Sjekk for trykk i ekspansjonstanken eller for vann i oljen. Da er det ikke verkstedet som har ansvar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå