thomasto Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Lurer på hvordan jeg får wine til og kjøre hl.exe? Kan noen hjelpe meg (virkelig desperat) Sliter også med og få "installert" spill.. D2 og WC3 er problemet... Jobber da med Linux Lenke til kommentar
Ost99 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 For å få spill med kopibeskyttelse til å virke under Linux må du bruke WineX. Det er den eneste versjonen av wine som har implementert safedisk etc. i wine. Se www.transgaming.com (WineX med cdcheck implementert koster penger!!). Noen eldre spill funker det å installere / spille uten WineX. Det finnes jo også måter å fjerne cdcheck på, men det finner du vel ut av selv. Det kan være greit å vite hvilken versjon av wine du bruker (cvs dato el.l.). Vet at HL,WC3 og D2 skal funke med WineX. Har ikke testet det med vanilla wine... Spill jeg har fått til å funke med vanilla Wine: Master of Orion 2 Master of Orion 3 Caesar 3 Railorad Tycoon 2 - Ost Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 HL har da ikke CD-check... Lenke til kommentar
thomasto Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Jeg har prøvd og kjøre wine hl.exe. men jeg får beskjed om at filen mangler start meny Jeg skjønner ikke hva dette betyr.. Dette gjelder også wine setup.exe på en plate f.eks.. Wine skal jo klare og kjøre hl Lenke til kommentar
Ost99 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Ok... Viste at HL ikke har kopibeskyttelse... Har ikke prøvd det med Wine, men da kan jeg prøve nå. Dersom du paster inn feilmeldingen, og versjon av wine kan jeg kanskje hjelpe mer etter jeg har prøvd selv. - Ost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå