sevs Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hei Jeg skal innstalere nytt operativsystem, og vil ta en backup av omtrent alt fra c: til s:. (s er en intern harddisk på 500gb) Jeg skal også bytte ut c: med en ssd før jeg innstallerer. Bør jeg laste ned et program? (Jeg kan vel ikke bare klippe og lime ) Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Alt på C:/ kan du ikke ta backup av. Eller er vert fall ikke vits, siden du ikke kan bruke det etterpå. Så du kopierer (ikke klipp ut) fra c: over til s: det du trenger. Ikke mer. Då ting som da ligger under mine dokumenter osv til hver bruker er greit å ta vare på. Ligger det dokumenter/bilder osv andre plasser så tar du med dette også. Innstallerte programmer under Programfiles e.l. er ikke vits i å ta backup av. For programmer må somregel installeres etterpå du har innstalert windows8 uansett. Etter at du har kopiert over alle bildene. Setter du inn den nye ssd'en og installerer windows 7 64bits før du oppgraderer til win8 64bits. Dersom du har plass på hovedkortet kan du bare sette inn ssd'en med en gang. Og installere windows 7 der, mens c: er inni. Så kopierer du backupen over på den i stedet for å bruke s:. Da sparer du et ledd. Lykke til Lenke til kommentar
sevs Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Alt på C:/ kan du ikke ta backup av. Eller er vert fall ikke vits, siden du ikke kan bruke det etterpå. Så du kopierer (ikke klipp ut) fra c: over til s: det du trenger. Ikke mer. Då ting som da ligger under mine dokumenter osv til hver bruker er greit å ta vare på. Ligger det dokumenter/bilder osv andre plasser så tar du med dette også. Innstallerte programmer under Programfiles e.l. er ikke vits i å ta backup av. For programmer må somregel installeres etterpå du har innstalert windows8 uansett. Etter at du har kopiert over alle bildene. Setter du inn den nye ssd'en og installerer windows 7 64bits før du oppgraderer til win8 64bits. Dersom du har plass på hovedkortet kan du bare sette inn ssd'en med en gang. Og installere windows 7 der, mens c: er inni. Så kopierer du backupen over på den i stedet for å bruke s:. Da sparer du et ledd. Lykke til Takk Var tenkt å ha f.eks alle programfilene liggende på s:, i tilfelle jeg skulle trenge noe. Har alt av bilder, musikk og whatever liggende overalt på disken, så jeg har mest lyst til å kopiere alt fra c:, og sortere og defragmentere en annen gang. Det tar vel lang tid? 117 GB. Aner ikke hastigheten. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Leste du hva jeg skrev over.. ? Programfiler er det egentlig ikke vits i å kopiere. Er det et program som du har installert nå., og kansje vil ha det over på windows 8 MÅ du installere det på nytt. Nytter ikke å bare kopiere over filene. For det er mange systemfiler som du da ikke få kopiere. Jeg ville funnet alle mappene med bilder, musikk, dokumenter, og programinstillingsfilene som ligger under brukermappa. Og kopiert disse til en backup til du har systemet oppe igjen. 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Leste du hva jeg skrev over.. ? Programfiler er det egentlig ikke vits i å kopiere. Er det et program som du har installert nå., og kansje vil ha det over på windows 8 MÅ du installere det på nytt. Nytter ikke å bare kopiere over filene. For det er mange systemfiler som du da ikke få kopiere. Jeg ville funnet alle mappene med bilder, musikk, dokumenter, og programinstillingsfilene som ligger under brukermappa. Og kopiert disse til en backup til du har systemet oppe igjen. Ser den. Ikke fortsett å les dette innlegget hvis ikke du bryr deg, eller blir lett provosert. Jeg suuuger på å skrive vennlig. Les for underholdningens skyld. Du er slettes ikke pliktig til å svare, hvis ikke du vil. (spoiler her? er på mobilen) Jeg glemte å nevne at jeg vil gjøre det sånn fordi jeg enkelt og greit vil ha en liste over ting, for ikke å snakke om at jeg ikke vil miste noe. Sett at jeg har 1600 bokmerker i Chrome, 500 i Opera og 20 i Firefox (det er faktisk et faktum) og at alle bokmerkene lagrer seg forskjellige steder, blant annet i programfiler. Jeg har til sammen 5-6 forskjellige samlingssteder for programmer,så jeg gidder ikke/hakke tid til å gjøre research på alle programmene. Derfor lar jeg datamaskinen stå på i natt for å kopiere alt (utenom skjult). Nå er ikke dette med bokmerkene tilfelle, siden jeg har en sky for hver nettleser. Dette er bare en brøkdel om hvorfor jeg vil gjøre det sånn. Håper du (og evt andre) forstår. Dette innlegget var ikke ment for å provosere (selv om det kanskje virker sånn). Åååh, så deilig det er å skrive på dette tastaturet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå