Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

"Enkleste" valgfag på VGS?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var ikke fornøyd med karakterene jeg fikk i valgfag på VGS i fjor, og fant ut at jeg kunne ta opp nye fag og bytte de ut med de gamle.

Jeg lurer derfor på hva du tror er det faget som enklest kan få en god karakter i. Dette gjelder privatist, så det vil si kun eksamen.

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sevs nevner kommer det helt an på hva du er flink til. Imidlertid krever ikke fag som sosiologi og andre lesefag stor forståelse.

Det kan vere sant, men som sagt, så kommer det an på hva man er flink til. Jeg sliter veldig med sosiologi etc, mens logiske fag synes jeg er lett, jeg har toppkarakterer i matte og naturfag.

Lenke til kommentar

Det kan vere sant, men som sagt, så kommer det an på hva man er flink til. Jeg sliter veldig med sosiologi etc, mens logiske fag synes jeg er lett, jeg har toppkarakterer i matte og naturfag.

Da bør du ta en titt på realfag, f.eks fysikk? evnt om du ikke har R matte?

Lenke til kommentar

Ser den. Handler også litt om hva man motiveres av. Jeg synes selv det er gørrkjedelig å sitte å lese flere hundre sider uten følelsen av å anvende det i noen relevant sammenheng. Selv motiveres jeg mye mer av å løse matte o.l.

Endret av underho
Lenke til kommentar

hehe så nå at du ikke var TS :p

Endret av chri-ot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som de fleste andre sier her så kommer dette helt ann på hva du er flink til. Det er ganske selvsigende; er man flink i historie, og liker å lese 150 sider, for så å gjengi hovedpunktene, så kan Historie og Filosofi være ett godt valg. Dersom du er litt interessert i data vil jeg absolutt anbefale IT1 og IT2. Som en hobbyprogrammerer med litt kjennskap til Adobes programmer seilte jeg gjennom begge disse fagene uten noen problemer + eksamen i IT2.

Lenke til kommentar

Geofag, HF, SOS og Markedsføring og ledelse er veldig de jeg syntes kvalifiserer til de letteste.

Forbeholdt at du motiveres for å jobbe med disse fagene. Intelekt handler om så mye. Noen er flinke til det ene, mens andre er flinke til det andre. Derfor er det i bunn og grunn bare personlige meninger som postes her. Trådstarter får se til å dele noen av interessene sine, eller blir denne tråden meningsløs.

Lenke til kommentar

Forbeholdt at du motiveres for å jobbe med disse fagene. Intelekt handler om så mye. Noen er flinke til det ene, mens andre er flinke til det andre. Derfor er det i bunn og grunn bare personlige meninger som postes her. Trådstarter får se til å dele noen av interessene sine, eller blir denne tråden meningsløs.

Veldig sant. Jeg syntes disse fagene var overkommelige. Hadde biologi og, det droppet jeg. Hadde også spansk 3. TS, fortell!

Lenke til kommentar

Jeg er en person som interesser meg mest for samfunnsrelaterte fag; altså politikk, osv. Men samtidig så er jeg interessert i historie og rettslære. Jeg har mange interesser, så det står heller mer på den faglige tyngden jeg er nødt til å gå igjennom. Noen fag er selvfølgelig tyngre enn andre, kanskje mer detaljfiksert for eksempel. Har tenkt litt på politikk og medie. Noen erfaringer med eksamen fra disse fagene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...