AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hei! I ca to uker nå har jeg følt meg ganske slapp, noe kvalm, hatt dårlig matlyst og ganske bløt/løs avføring. Jeg er usikker på hvorfor jeg er slik, da det ikke virker som om jeg er direkte syk. Jeg har ikke hatt noe annerledes kosthold enn før. Om det skulle være noe matrelatert, så er det rart at ingen andre i familien føler seg slik. Jeg har hatt mageproblemer i en del år. Etter diverse tester, blod-, urin- og avføringsprøver ble jeg henvist til en mage-tarm-spesialist. Det ble utført en gastroskopiundersøkelse, hvor jeg fikk påvist betennelse i spiserøret (øsofagitt) . Jeg fikk utskrevet tabletter, som jeg tilsynelatende ikke syntes virket noe særlig, ettersom jeg fortsatt hadde plager. To år senere tok jeg igjen en gastroskopiundersøkelse, og fikk vite at betennelsen var mildere enn før, så tablettene har antagelig funket, men over tid. Bortsett fra dette er jeg i grei form. Jeg trener en del, både styrke og utholdenhetstrening i form av jogging. Synes selv jeg er litt trøtt til vanlig, men det er antagelig noe som ligger i slekta. Føler alltid at jeg blir mer våken etter jeg har trent (kjenner også at magen føler seg bedre). Til vanlig er jeg altså litt rar i magen som skyldes betennelsen i spiserøret, men jeg er kvalmere nå, i tillegg til det overnevnte (slapp, dårlig matlyst og løs avføring). Jeg har følt meg slik to ganger tidligere: Første gangen sommeren 2011 da jeg var på ferie i Bulgaria, andre gangen var for ca et halvår siden. Problemet er at jeg ikke finner noen fellesnevnere for hvorfor jeg følte meg slik den gangen, og hvorfor jeg gjør det nå. Jeg føler meg imidlertid ikke like ille nå som første gangen i 2011. På den tiden hadde jeg absolutt ingen matlyst og hadde store vansker med å få i meg fast føde. Jeg klarer å spise noenlunde greit, dersom jeg reduserer størrelsen på måltidet og bruker mer tid. De to forrige gangene jeg følte meg slik gikk det over etter noen uker. Jeg har den siste tiden byttet mellom å bruke Somac 40 mg, og Ranitidin ratiopharm 300 mg. Begge er syrenøytraliserende tabletter. Noen som har forslag til hva det er som plager meg? Anonym poster: d01242e6dce19d3870a7f03351c77572 Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Muligens en mage/tarm-infeksjon som går over av seg selv. Blir det ikke bedre innen noen uker ville jeg gått til legen og tatt generelle prøver Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Kun gastroskopi? Burde også hatt endoskopi....spes når du har unormal avføring. Dog det virker merkelig at du ikke har fått siden du har vært hos magetarm. Endret 28. januar 2013 av norskgoy Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Muligens en mage/tarm-infeksjon som går over av seg selv. Blir det ikke bedre innen noen uker ville jeg gått til legen og tatt generelle prøver Er det noe jeg kan gjøre for å føle meg bedre? Kun gastroskopi? Burde også hatt endoskopi....spes når du har unormal avføring. Dog det virker merkelig at du ikke har fått siden du har vært hos magetarm. Jeg har ikke unormal avføring til vanlig, det er i denne perioden jeg har hatt det. Anonym poster: d01242e6dce19d3870a7f03351c77572 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Var på apoteket for å høre om råd. Fikk anbefalt næringsdrikker til jeg fikk matlysten tilbake, Nutridrink og Fresubin. Noe dyrt, er det mulighet for å få tak i lignende drikker andre steder enn på apoteket, og til billigere penge enn 33 kr per stk? Ble også anbefalt ingefær. Er det greit å koke opp vann med vannkoker, helle det oppi en kopp sammen med litt oppskjært ingefær? Hvor mye ingefær bør jeg ha oppi? Anonym poster: d01242e6dce19d3870a7f03351c77572 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Kan legge til spørsmål om overtrening er aktuelt? Siden litt før nyttår prøvde jeg å kjøre litt hardere på styrketreningen. Jeg vil ikke påstå at jeg kjørte meg helt ut hver gang, men flere av symptomene jeg har er de samme som ved overtrening. Jeg trener styrketrening vanligvis tre ganger i uken med et helkroppsprogram, og jogger to ganger i uken. Mellom hver styrkeøkt er det minst en dag med enten pause eller jogging. Vanligvis så går styrketreningen på tirsdager, torsdager og lørdager, mens jogging går på to av de resterende dagene ettersom jeg føler for det. Jeg har imidlertid ikke følt at jeg prestert dårligere på verken styrketreningen eller joggingen. For alt jeg vet så kan stress som følge av studiestart og evt. andre ting også ha medvirket, uten at jeg vet dette sikkert. Anonym poster: d01242e6dce19d3870a7f03351c77572 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå