haugen1 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hei! Jeg har tenkt å søke vg2 flyfag på skedsmo neste år og jeg lurte på om noen kan fortelle meg litt om hvordan denne skolen er? Og generelt litt om flyfag, spesifisere litt om hva dere gjør på vg2 flyfag på Skedsmo. Og dere kan godt skrive litt om hvordan det sosiale er etter skolen. :-) Håper noen kan gi meg noen svar på dette sånn at det blir litt klarere for meg når jeg skal søke. :-) Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Kjenner et par som går der, og har for det meste bare hørt positivt. Det er et godt miljø med svært gode lærere, og i flyfag opplever du svært mye interessant og spesielt. Skal dog ikke legge skjul på at det er en tøff og krevende linje. Mye vanskelig matematikk og teori generelt, samt veldig mange eksamener. Den krever mye av deg som person, og linja krever mye dedikasjon. Søkte der selv med et snitt på 4,5, og havnet ganske langt bak på ventelistene. Lenke til kommentar
haugen1 Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Kjenner et par som går der, og har for det meste bare hørt positivt. Det er et godt miljø med svært gode lærere, og i flyfag opplever du svært mye interessant og spesielt. Skal dog ikke legge skjul på at det er en tøff og krevende linje. Mye vanskelig matematikk og teori generelt, samt veldig mange eksamener. Den krever mye av deg som person, og linja krever mye dedikasjon. Søkte der selv med et snitt på 4,5, og havnet ganske langt bak på ventelistene. Okei.. Jeg har 4,8 i snitt, og jeg må prøve å komme opp i 5 har jeg hørt... Men kan du/noen prøve å spesifisere litt mer om hva folk gjør på flyfag? I de forskjellige fagene? Har tenkt å gå vg3 flymotormekaniker, så jeg lurer også på hva de gjør der. Synes det er litt greit å vite hva de forskjellige linjene går ut på og hva de gjør der. Så hvis noen har noe info om dette er det bare å skrive her :-) Lenke til kommentar
Quote Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Det er mye teori i de forskjellige fagene. Du har også mange eksamener, tror jeg hadde 14 på to år, gikk avionikk på Skedsmo. Praksis har du i én dag i uken, hvor du får oppgaver av læreren. Typisk oppgave er inspeksjon og testing. Snittet ditt skal være bra nok, bare vær obs på at du må være motivert. Fravær er ikke bra. Uansett, du kommer ut mye smartere enn når du du kom inn. Lenke til kommentar
haugen1 Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Det er mye teori i de forskjellige fagene. Du har også mange eksamener, tror jeg hadde 14 på to år, gikk avionikk på Skedsmo. Praksis har du i én dag i uken, hvor du får oppgaver av læreren. Typisk oppgave er inspeksjon og testing. Snittet ditt skal være bra nok, bare vær obs på at du må være motivert. Fravær er ikke bra. Uansett, du kommer ut mye smartere enn når du du kom inn. Har fått inntrykk av at det er mye mer teori på avionikk enn flymotormekaniker, er dette tilfellet? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Tja, mekanikerne har like mye praksis i uken som avionikerne. Timeantallet er også likt. Lenke til kommentar
haugen1 Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Tja, mekanikerne har like mye praksis i uken som avionikerne. Timeantallet er også likt. Okei. Imntrykket mitt av det jeg leser inne på denne siden er at mekanikerne har mindre teori og mer praksis. Altså at de ikke gjør så mye ''tørt'' stoff. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Hvilken side? Jeg sier det igjen, mekanikerne har like mye praksis i uken som avionikere. Man sitter altså like mye i klasserommet som den andre klassen. Det er forskjell på hvilke eksamener man må ta, men det går egentlig opp i opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå