sevs Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hei Jeg har en stasjonær pc med windows xp 32bit, hvordan får jeg kjøpt og lasta ned Windows 8 64bit? Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Kansje microsoft.no er en smart plass å begynne ? http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/download-shop Lenke til kommentar
sevs Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Kansje microsoft.no er en smart plass å begynne ? http://windows.micro...s/download-shop Selvfølgelig, men kan jeg velge mellom 32- eller 64-bit etter kjøpet? Endret 27. januar 2013 av sevs Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Mener du laster ned en iso fil eller lignende med begge versjoner i. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Mener du laster ned en iso fil eller lignende med begge versjoner i. Aha, takk Betyr det, at hvis jeg kjøper og laster ned til f.eks. D: nå, og bytter ut c: med en ssd i februar, kan jeg installere Win8 på ssden, uten prisendringer? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Du kan ikke bare laste ned en iso. Du må betale for en produktnøkkel. Om du installerer og aktiverer den i februar er likegyldig. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Du kan ikke bare laste ned en iso. Du må betale for en produktnøkkel. Om du installerer og aktiverer den i februar er likegyldig. Ok, takk Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Regner med at du allerede vet det, men her er linken: http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL_Hero_ShopHP_FPP_Null Omtrent midt på sida står det "Last ned pro for 249" Bruk den når du anskaffer deg en produktnøkkel. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Regner med at du allerede vet det, men her er linken: http://windows.micro...ShopHP_FPP_Null Omtrent midt på sida står det "Last ned pro for 249" Bruk den når du anskaffer deg en produktnøkkel. Samme link som jeg ga i #post2. Så klart må du ha produktnøkkel. Men mener når du kjøper via microsoft, så får du lastet ned en .iso fil e.l. Som du enten kan oppgradere med eller brenne over på en dvd som du booter ifra. 1 Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Så ikke det:) Det stemmer, du kan velge mellom å lage en usb-basert utgave eller laste ned en iso og brenne ut den. 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Du må faktisk laste ned .iso filen fra en pc med 64bit OS for å få 64bit win8. Du trenger ikke å laste ned .iso filen på den pcen du faktisk skal oppgradere. 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Du må faktisk laste ned .iso filen fra en pc med 64bit OS for å få 64bit win8. Du trenger ikke å laste ned .iso filen på den pcen du faktisk skal oppgradere. Hva gjør jeg hvis jeg ikke har en pc med 64-bit os? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Da sliter du litt. Husk at du kan laste ned filen fra en skole pc, jobb pc, pcen til naboen osv osv. Noen du kjenner har vel en 64bit pc? Om ikke har du faktisk ingen lovlig måte å laste ned 64bit versjonen på. Endret 27. januar 2013 av myhken Lenke til kommentar
sevs Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Da sliter du litt. Husk at du kan laste ned filen fra en skole pc, jobb pc, pcen til naboen osv osv. Noen du kjenner har vel en 64bit pc? Om ikke har du faktisk ingen lovlig måte å laste ned 64bit versjonen på. omfg. help. *stum* Er det mulig å laste ned 64-bit ulovlig, da? (Sorry hvis imot reglene på forumet) Kan ikke forstå at det er ulovlig å laste ned iso, når det er selve produktnøkkelen som aktiverer. Kunne jeg ulovlig laste ned 64bit, og deretter bruke kjøpt, lovlig produktnøkkel? Endret 27. januar 2013 av sevs Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Microsoft har gjort det så tungvint med Windows 8, så slik er det jo bare. Det er sikkert mulig å laste ned piratkopier av Windows 8, men det er jo ikke mye lurt å bruke en piratkopi på pcen du bruker til daglig, og når du eventuelt har en lovlig lisens. Da ville jeg vel heller lastet ned en kopi av 64bit Windows 7 helt lovlig herfra...for å så droppe å aktivere den (fungerer fint i 30 dager uten aktivering), for å så laste ned 64bit Windows 8 .iso filen. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Microsoft har gjort det så tungvint med Windows 8, så slik er det jo bare. Det er sikkert mulig å laste ned piratkopier av Windows 8, men det er jo ikke mye lurt å bruke en piratkopi på pcen du bruker til daglig, og når du eventuelt har en lovlig lisens. Da ville jeg vel heller lastet ned en kopi av 64bit Windows 7 helt lovlig herfra...for å så droppe å aktivere den (fungerer fint i 30 dager uten aktivering), for å så laste ned 64bit Windows 8 .iso filen. Aha, tusen takk! (!!!!!) Next: 1. Backup av alt jeg har på c: over til s: (s: er en intern harddisk på 500gb) 2: Laste ned 64-bit drivere til skermkortet(?) må finne ut av det 3. Installere Win7 4: Kjøpe&installere Win 8 Noen tips til flere ting som må gjøres? (litt off topic: Har forresten 2 pcer som skal få windows 8 før den 31.) Edit: Jeg kom på en ting. Jeg fikk inntrykk i november-desember av at man ikke fikk kjøpt Windows 8 64 bit over nett, men at det kun kom medfølgende med pcer, allerede installert Er det noen som kan gi klarhet i dette? (Tar kanskje helt feil?) Endret 27. januar 2013 av sevs Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg kjøpte win8 x64 i desember selv om jeg ikke hadde det fra før, så det er nok en misforståelse. 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Kan du være så snill å slutte å "bumpe" tråden etter kort tid bare fordi folk ikke svarer. Greit å "bumpe" etter noen dager, men ikke minutter eller timer. Ellers er du helt feilinformert ang Win8 64bit. Den har alltid vært i salg (siden 26.oktober), men du må ha brukt en 64bit Windows versjon for å få kjøpt den. 2 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Jeg kjøpte win8 x64 i desember selv om jeg ikke hadde det fra før, så det er nok en misforståelse. Ok Kan du være så snill å slutte å "bumpe" tråden etter kort tid bare fordi folk ikke svarer. Greit å "bumpe" etter noen dager, men ikke minutter eller timer. Ellers er du helt feilinformert ang Win8 64bit. Den har alltid vært i salg (siden 26.oktober), men du må ha brukt en 64bit Windows versjon for å få kjøpt den. Er litt småstressa pga tilbudet som ender omtrent nå, men skal slutte med det. Takk Edit: Hvor "bumpa" jeg? Endret 27. januar 2013 av sevs Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Du "bumpa" minst to ganger, men jeg tror moderator fikk ryddet opp i det. Du kan bumpe egne tråder maks to ganger med minst 24 timers mellomrom, jamfør forumreglene. I tråden Hvordan bruke oppgraderingsnøkkelen til Windows 8? har mykhen samlet det meste du trenger å vite rundt kjøp av og oppgradering til Windows 8. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå