Gå til innhold

3000 kr - kjøpe nye ørepropper


Anbefalte innlegg

Som mange andre her på forumet er jeg også på jakt etter nye ørepropper. Jeg har lest litt rundt om kring for å bli klokere på hva jeg burde velge, men det virker å være et hav av ørepropper her ute, og jeg klarer ikke bestemme meg.

 

Frem til noen uker siden var jeg ikke særlig interessert i å bytte mine Creative Aurvana, men etter å ha lest tester på formstøpte ørepropper pirret det min nysgjerrighet til å teste noe annet.

 

Som det står i topic er jeg villig til å betale rundt 3000 for et nytt par propper. Siden jeg har hatt universale i så lang tid heller jeg mot formstøpte, sånn for å ha prøvd noe annet. (Vet det også går å få formstøpte propper hos blandt annet HanTek).

 

Proppene jeg har sett på er:

 

Shure SE535 (oppgradere til formstøpt)

(Starkey) HF-2 - http://in-ear.no/

UE 4 pro

ACS-propper hos HanTek

 

Jeg bor ikke langt fra Oslo og kan greit stikke inn for å få time til formstøping. Selv om sikkert UE4 er best, blir det også mer styr å gå formstøpe selv, og sende til utlandet, og muligens også betale mva. Om ikke propper som er å få tak i fra utlandet er en god del bedre enn hva som er tilgjengelig i Norge, vil jeg helst slippe å skrive de opp på kandidat-lista.

 

HF-2 fikk jo 6er fra Amobil, og det er mot de jeg heller nå. Er dog litt usikker på bassen. I dag bruker jeg mine creative aurvana til og fra UIO, og jeg synes de er greie nok med tanke på støyisolering. Mine nye propper må ha ihvertfall like god isolering og helst (mye) bedre lyd (ikke at jeg klager på lyden på aurvana, men for at investeringen skal være verdt det).

 

Så folkens, hva blir det til?

Btw. Bruker Galaxy Nexus med Spotify for å spille musikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig lik tråd her. Les igjennom så blir du kanskje noe klokere. Jeg skal prøve å få til den reviewen jeg prater om der ut i morgen.

 

EDIT: Starkey har forresten sluttet å lage de gamle proppene pga noen patenttvister etter det jeg hadde skjønt. De er nå ute med en ny serie som heter Tunz. Sjekk på starkey.no

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Veldig lik tråd her. Les igjennom så blir du kanskje noe klokere. Jeg skal prøve å få til den reviewen jeg prater om der ut i morgen.

 

EDIT: Starkey har forresten sluttet å lage de gamle proppene pga noen patenttvister etter det jeg hadde skjønt. De er nå ute med en ny serie som heter Tunz. Sjekk på starkey.no

 

Ja, fint om du får lagt ut den reviewen.

 

Og ja, Starkey er ikke lenger forhandler, men øreproppene finnes fortsatt på in-ear.no

"Starkey er ikke lenger forhandler av våre formstøpte produkter. Vi har derfor byttet merkevare til M-Fidelity – men alle modellene er fortsatt de samme velkjente!"

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du bør sjekke ut Westone sine ørepropper.

Har W3 som har vært i vaskemaskin på 60*C 2 gonger og funker fortsatt. :huh:

Har komt W4® som skal være hakket betre og kostar vel rundt 2500-3000.

Svært god lyd(har hatt UE5 og UE5 pro), med eigne høgtalera for lav, middels og høg frekvens.

Høyrer stort sett på metal med svært raske slag og fleire instrument/vokalar samtidig og desse taklar det særdeles godt. :wee:

W3 har 3 høgtalera mens W4R har 4 høgtalera i kvar plugg. Seriøs kvalitet og seriøs lyd, anbefalas!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...