Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å feilsøke (amp kit)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. Jeg kunne ikke se noe koblingskjema der, men så lenge trafoen er merket og du kan se pin 1, 2, 3 osv og vet hva som er hva så burde det gå greit skulle jeg tro. Da burde det være kompatibelt med tegningene tilbake i tråden her.

Hvis du har multimeter kan du jo måle spenningene før du tilkobler forsterkeren.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg kunne ikke se noe koblingskjema der, men så lenge trafoen er merket og du kan se pin 1, 2, 3 osv og vet hva som er hva så burde det gå greit skulle jeg tro. Da burde det være kompatibelt med tegningene tilbake i tråden her.

Hvis du har multimeter kan du jo måle spenningene før du tilkobler forsterkeren.

Nå er det gjort, kobler sammen de 2 senter pinnene, som jeg forklarte. Og nå spiller den klokke klart.

Utrolig hvor bra lyd det er i en slik en, tatt prisen i betrakning.

Jeg må bare ta av meg hatten, og takke for utrolig god hjelp.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig. Er selv en ivrig elektro-kit bygger, eller diy'er så vet hvordan det er å sitte fast, lete og spørre etter info.

Toppers, ja jeg angrer litt på at jeg ikke har valgt veien via elektro, da skole valget ble gjort for mange mange år siden. Men sånn er det, aldri for sent å lære. :)

Neste trinn er finne skjema på noe lignende som denne, og bygge den fra grunn av, og kanskje skjønne hva som skjer i alle ledd.

Andre ting vil være tone kontroll, RIAA trinn, +++. Elektro er gøy. :tease:

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å se fra bildet, men er det 2xLM1875 som brukes? I så fall så kan du få en god del guffe ut av de! Jeg bygde en slik en for ikke så lenge siden, men da helt fra bånn av. LM1875 kan gi 25W ut, så hvis du smeller på en 18-0-18V 100-150VA transformator så vil du få en brukbar forbedring. Jeg ser det ikke er nevnt noe om kjøling, har du montert på kjøleribber?

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å se fra bildet, men er det 2xLM1875 som brukes? I så fall så kan du få en god del guffe ut av de! Jeg bygde en slik en for ikke så lenge siden, men da helt fra bånn av. LM1875 kan gi 25W ut, så hvis du smeller på en 18-0-18V 100-150VA transformator så vil du få en brukbar forbedring. Jeg ser det ikke er nevnt noe om kjøling, har du montert på kjøleribber?

Hei du, på denne står det 2x TDA2030A, og de er montert på en kjøleribbe. (10x5x1.5cm)

Blir bare litt lunken etter en times spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...