Gå til innhold

Hjelp! Hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Så jeg har søkt jobb. Før jul fikk jeg en mail hvor det står "Vi vil gjennomgå alle søknader og innkalle aktuelle søkere til intervju i løpet av januar-februar 2013."

Jeg har veldig lyst på denne jobben og lurer på hva jeg skal gjøre. Vente å se om de kontakter meg til intervju eller sende en mail/ringe for å spørre om jeg er en av de som blir innkalt til intervju? Og om jeg tar kontakt, hva bør jeg si? osv. Dette er første gang jeg søker jobb så har ikke så peiling. Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags jobb er det? Mange søkere? Når er søknadsfristen?

 

Det varierer litt. Det kan lønne seg å være frampå som oftest, vise at man er interessert. Skader ikke å ta en telefon å høre om de er kommet langt i prosessen. På den andre siden, når de sier såpass klart ifra hvilken prosedyre de har og hvilket tidsrom de skal ha intervjuer på så er vel saken ganske klar.

Lenke til kommentar

Hva slags jobb er det? Mange søkere? Når er søknadsfristen?

 

Det varierer litt. Det kan lønne seg å være frampå som oftest, vise at man er interessert. Skader ikke å ta en telefon å høre om de er kommet langt i prosessen. På den andre siden, når de sier såpass klart ifra hvilken prosedyre de har og hvilket tidsrom de skal ha intervjuer på så er vel saken ganske klar.

 

Søker på en jobb hos en rema1000 i Trondheim. Det er nok en del søkere siden det er i Trondheim. Søknadsfristen gikk ut en gang før jul. Vurderer å ringe men det føles så rart å ringe. pluss at jeg ikke vet hva jeg skal si heh.

Lenke til kommentar

Det er en helt ærlig sak, og jeg tror de vil sette pris på at noen tar ekstra initiativ. Det viser at du virkelig vil ha jobben. La oss si 100 søker, og 15 tar telefonen og spør. De siste 15 hopper nok opp noen hakk på skalaen, sett at søknad og cv ikke er helt borti natta.

 

Har du fått noen beskjed, annet enn at intervjuer er i januar/februar? Er jo snart februar, så jeg synes helt klart du kan ringe. Bare å ta det helt hverdagslig, vær ærlig og si at du er nysgjerrig på hvor langt de er kommet i søknadene, da du fortsatt er veldig interessert i jobben.

 

Mange prøver seg på noen spørsmål under samtalen for å virke interessert, og det er i prinsippet ikke noe galt i det. Bare ikke spør om noe du burde vite på forhånd. Enten ting som står på hjemmesidene, i jobbannonsen eller ting du generelt burde vite. Det virker mot sin hensikt.

 

Bare husk, de er vanlige folk og biter nok ikke. Bare å ta telefonen og spørre. Større sjanse for at du angrer hvis du ikke gjør det. Verste som skjer er at de sier de har funnet noen andre. :)

Lenke til kommentar

Og hvis du ikke får den, så ring og spør dem hvorfor. Da får du kanskje noen tips, hvis du er heldig. De største drittsekkene lar deg ikke få vite om du fikk jobben eller ei, da jeg søkte på Rema for noen år siden, måtte jeg gå og besøke jobben og da ville ikke han som behandlet søknaden en gang snakke med meg. Så du har ikke rett på noe tilbakemelding, men jeg tror å være frempå lønner seg.

Lenke til kommentar

Det er en helt ærlig sak, og jeg tror de vil sette pris på at noen tar ekstra initiativ. Det viser at du virkelig vil ha jobben. La oss si 100 søker, og 15 tar telefonen og spør. De siste 15 hopper nok opp noen hakk på skalaen, sett at søknad og cv ikke er helt borti natta.

 

Har du fått noen beskjed, annet enn at intervjuer er i januar/februar? Er jo snart februar, så jeg synes helt klart du kan ringe. Bare å ta det helt hverdagslig, vær ærlig og si at du er nysgjerrig på hvor langt de er kommet i søknadene, da du fortsatt er veldig interessert i jobben.

 

Mange prøver seg på noen spørsmål under samtalen for å virke interessert, og det er i prinsippet ikke noe galt i det. Bare ikke spør om noe du burde vite på forhånd. Enten ting som står på hjemmesidene, i jobbannonsen eller ting du generelt burde vite. Det virker mot sin hensikt.

 

Bare husk, de er vanlige folk og biter nok ikke. Bare å ta telefonen og spørre. Større sjanse for at du angrer hvis du ikke gjør det. Verste som skjer er at de sier de har funnet noen andre. :)

 

eneste jeg har fått av informasjon er det at man ville bli kontaktet om man var en av de aktuelle søkere. men takk for svar! skal prøve å ringe i morgen så får vi se hvordan det går :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...