Corey Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg gidder ikke lese hele loggen din (la akkurat merke til den, så no offense ), så jeg stiller spørsmålet her heller: Siden du er på jakt etter nytt program, hva er du på jakt etter? Du trener jo en del hypertrofi, men du følger egentlig ikke noe program på det. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 25. april 2013 Forfatter Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Hypertrofi? Hehe, jeg har ikke hørt det ordet en gang. Jeg er ganske så ny til dette med styrketrening. Fant et styrkeprogram for nybegynnere på fitnessbloggen som jeg har fulgt fram til nå. http://fitnessblogge...or-nybegynnere/ Jeg begynner å bli lei av øvelsene der, utenom benkpress og ezbarlcurl stangen. Jeg har lyst på et program bestående av så lite som mulig av maskiner.(mest frivekter) Jeg har ikke trent så lenge, så tror jeg fortsatt må ha et fullkroppsprogram. Trener 3-4 ganger i uken nå ca. Står litt fast på flere av øvelsene, sliter med å øke. Endret 25. april 2013 av The Barnacle Lenke til kommentar
Corey Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Ok. Men du svarer ikke på spørsmålet mitt (kanskje litt dårlig formulert, men jeg spør igjen ): Hva vil du med treningen? Bli større og mer definert eller sterkere? Her er en link som kan gi deg et par pekepinner på hva som må til for å øke i volum og styrke, samt hvordan du skal spise/hvor mye du skal spise/hva du skal spise etc.: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/media3811.media Ellers synes jeg SL 5x5 er et program du kan sjekke ut Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Ok. Men du svarer ikke på spørsmålet mitt (kanskje litt dårlig formulert, men jeg spør igjen ): Hva vil du med treningen? Bli større og mer definert eller sterkere? Tror jeg tenker slankere, men med mer definerte muskler. Skal sjekke ut link, takk Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 26. april 2013 Forfatter Del Skrevet 26. april 2013 Tok en liten økt på tredemøllen i dag. Ny rekord på 3km, forbedret med ca 7 minutter i 2013. Intervaller etterpå, og deretter litt benk. Klarte ikke å motstå. Klar for helg nå. 1 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 Skal vi se, i går trente jeg det vanlige programmet for siste gang. Gikk fint, som jeg husker i hvert fall. Var så mange kjekkaser der. I dag startet jeg på et nytt fullkroppsprogram som jeg fant på nettet. Det er 3 forskjellige dager med forskjellige fullkroppsøvelser. http://www.muscleandstrength.com/workouts/3-day-whole-body-toning-workout.html Det skal visstnok tone og styrke musklene, noe som høres bra ut. Jeg har forandret det fra 20-25 repitisjoner til 8-10/10-12, hva syntes dere? Oppvarming - rask jogg/sprint HØ - Benpress: 3x10-12(90kg) - Sittende roing: 3x10-12(40kg) - Brystdipmaskin: 2x8-10(minus 40kg) - Sittende skulderpress m stang: 2x10-12(15kg) - Cable maskin-oppover-med stang: 2x10-12(30kg) - Pulldown-nedover-med stang: 2x10-12(30kg) - Planken 3x1min Jeg slet litt med å oversette, men jeg skjønner hva de forskjellige øvelsene er i hvert fall. Kommer til å savne benken, men skal ha den dag 3 heldigvis. Jeg har hatt en dårlig dag, men ble heldigvis en helt grei trening. Tar dette programmet en stund, og så RYP. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Synes det ser ut som et veldig dårlig alternativ. Mye annet du kan kjøre om du vil ha resultater. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Toning.. Er du jente, Barnacle? Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 30. april 2013 Forfatter Del Skrevet 30. april 2013 Synes det ser ut som et veldig dårlig alternativ. Mye annet du kan kjøre om du vil ha resultater. Har du tips til andre programmer da? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Har du tips til andre programmer da? Stronglift 5x5, Starting strenght (eller en bastard-variant av dette), en 2-splitt push/pull etc. Vil påstå at det meste er bedre enn det "toning"-programmet der. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Ny rekord i benk, 40kgx4rep alene. 3 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) skulderpress m stang, dips, pushdown, flyes stående, knebøy, planken. RED: Drar på ferie nå, tilbake om 2 uker. Tror det skal være treningsrom der. Endret 4. mai 2013 av The Barnacle 1 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Ja, det ble ikke trening på treningsstudio på ferien, for varmt. Men den første uken svømte jeg, trente med egen kroppsvekt og gikk lange turer på stranden. Uke nr 2 lå jeg ved stranden, trente ikke i det hele tatt. Så følte meg dvaskere og dvaskere, og nå skal jeg ikke spise noe snop, brus og diverse før jeg reiser neste gang(40 dager igjen). Når jeg reiser da skal jeg være der en hel måned, lurer på hvordan det kommer til å gå. Anyway, jeg kom hjem natt til søndag. Kastet meg på kompis sitt treningsprogram, startet fra begynnelsen med knebøy, trene opp rygg og kneet mitt så jeg tar lite nå. Søndag: Oppvarming - løpte 10 min. Knebøy - 3x8( Kun egen kroppsvekt) benkpress m manualer - 3x8(7,5kg) Roing - 3x8(40kg) Mage - (3x8(30kg) Arnold - 3x7(7,5 kg) stående Bicepscurl - 3x8(7,5 kg) pulldown m tau(30kg) Tirsdag: Oppvarming - løpte 10 min. Knebøy - 3x8( egen kroppsvekt + holdt 5 kg) benkpress m manualer - 2x8(10kg) + 1x8(12,5kg) Roing - 3x8(40kg) Mage - 3x8(40kg) Arnold - 3x7(10 kg) stående Bicepscurl - 3x7(10kg) pulldown m tau(35kg) Torsdag: Løpte på tredemøllen, 5km Fredag: Løpte på tredemøllen, 4km + mage og 50 armhevninger I dag(søndag) Oppvarming - løpte 10 min. Knebøy - 3x8(10kg) benkpress m manualer - 3x6/7(15 kg. Økt!)) Roing - 3x8(40kg) Mage - 3x8(45kg) Arnold - 3x7(10 kg) stående Bicepscurl - 3x6(22,5kg) pulldown m tau(35kg) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 http://fitnessbloggen.no/starting-strength/ ELLER eventuelt søk frem Stronglifts 5x5 om du vil gå til neste steg. Ei venninne har trent SS først og nå trener hun SL og er veldig fornøyd. Da får du mer struktur på styrkeøktene dine, og må trene virkelig hardt på øktene . Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Har sjekket ut det programmet tidligere, og det virker interessant, men rekker ikke å starte på et nytt program før jeg reiser :-) Dagens økt(er) Økt 1: Lang fjelltur i stekende sol i Bergen. Økt 2: Jogget/småløp 5km på mølla. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Ble tre styrkeøkter forrige uke, orket ikke noe mer ettersom jeg er syk. Satser på å bli raskt frisk slik at jeg kan trene igjen. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 Ble kun en økt forrige uke siden jeg var syk. Denne uken ble det heldigvis litt mer. Mandag: Økt 1 - 5km på morgenen. Økt 2 - Styrkeøkt på kvelden. I dag: Økt 1 - 5 km på morgenen. Økt 2 - Styrkeøkt på kvelden. Pluss litt shopping. Jeg føler det er en økt i seg selv. Skal prøve å få presset inn en økt i morgen tidlig før jobb. 1 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Lett joggetur søndag. Styrkeøkt mandag. Onsdag ble det benk, knebøy og negative pullups. Avsluttet med hardeste sirkeltreningen på lenge. Våknet opp med smerter overalt, spesielt i ryggen etter pullupsene. 5km rolig tur på mølla i dag etter jobb. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 (endret) På tide å vekke denne tråden opp fra komatilstanden den lever i. Har vært 30 dager på ferie, men er nå tilbake. Ukens fjerde treningsøkt er fullført. Tror dette er en av de hardeste i år, lenge siden jeg har pushet meg så langt som dette. Ble knebøy, markløft, ryggshit, benk, bicepscurl, negative pullups, skulderpress og armhevninger(som gikk rett til helvete.) Ny pers på benken min edit. ble forresten litt trening på ferien. Mye svømming, jogging + har treningsstudio der. Er plutselig blitt veldig brei over skuldrene. Føler det har skjedd over natten. Endret 8. august 2013 av The Barnacle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå