Gå til innhold

The barnacle sin treningstråd!

Anbefalte innlegg

Jeg gidder ikke lese hele loggen din (la akkurat merke til den, så no offense :p ), så jeg stiller spørsmålet her heller:

Siden du er på jakt etter nytt program, hva er du på jakt etter?

Du trener jo en del hypertrofi, men du følger egentlig ikke noe program på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hypertrofi? Hehe, jeg har ikke hørt det ordet en gang. Jeg er ganske så ny til dette med styrketrening. Fant et styrkeprogram for nybegynnere på fitnessbloggen som jeg har fulgt fram til nå. http://fitnessblogge...or-nybegynnere/

Jeg begynner å bli lei av øvelsene der, utenom benkpress og ezbarlcurl stangen. Jeg har lyst på et program bestående av så lite som mulig av maskiner.(mest frivekter)

Jeg har ikke trent så lenge, så tror jeg fortsatt må ha et fullkroppsprogram. Trener 3-4 ganger i uken nå ca. Står litt fast på flere av øvelsene, sliter med å øke.

Endret av The Barnacle
Lenke til kommentar

Ok. Men du svarer ikke på spørsmålet mitt (kanskje litt dårlig formulert, men jeg spør igjen :) ):

Hva vil du med treningen? Bli større og mer definert eller sterkere?

Her er en link som kan gi deg et par pekepinner på hva som må til for å øke i volum og styrke, samt hvordan du skal spise/hvor mye du skal spise/hva du skal spise etc.:

http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/media3811.media

Ellers synes jeg SL 5x5 er et program du kan sjekke ut ;)

Lenke til kommentar

Skal vi se, i går trente jeg det vanlige programmet for siste gang. Gikk fint, som jeg husker i hvert fall. Var så mange kjekkaser der.

I dag startet jeg på et nytt fullkroppsprogram som jeg fant på nettet. Det er 3 forskjellige dager med forskjellige fullkroppsøvelser. http://www.muscleandstrength.com/workouts/3-day-whole-body-toning-workout.html Det skal visstnok tone og styrke musklene, noe som høres bra ut. Jeg har forandret det fra 20-25 repitisjoner til 8-10/10-12, hva syntes dere?

Oppvarming - rask jogg/sprint

- Benpress: 3x10-12(90kg)

- Sittende roing: 3x10-12(40kg)

- Brystdipmaskin: 2x8-10(minus 40kg)

- Sittende skulderpress m stang: 2x10-12(15kg)

- Cable maskin-oppover-med stang: 2x10-12(30kg)

- Pulldown-nedover-med stang: 2x10-12(30kg)

- Planken 3x1min

Jeg slet litt med å oversette, men jeg skjønner hva de forskjellige øvelsene er i hvert fall. Kommer til å savne benken, men skal ha den dag 3 heldigvis.

Jeg har hatt en dårlig dag, men ble heldigvis en helt grei trening. Tar dette programmet en stund, og så RYP.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja, det ble ikke trening på treningsstudio på ferien, for varmt. Men den første uken svømte jeg, trente med egen kroppsvekt og gikk lange turer på stranden. Uke nr 2 lå jeg ved stranden, trente ikke i det hele tatt.

Så følte meg dvaskere og dvaskere, og nå skal jeg ikke spise noe snop, brus og diverse før jeg reiser neste gang(40 dager igjen). Når jeg reiser da skal jeg være der en hel måned, lurer på hvordan det kommer til å gå.

Anyway, jeg kom hjem natt til søndag.

Kastet meg på kompis sitt treningsprogram, startet fra begynnelsen med knebøy, trene opp rygg og kneet mitt så jeg tar lite nå.

Søndag: Oppvarming - løpte 10 min.

Knebøy - 3x8( Kun egen kroppsvekt)

benkpress m manualer - 3x8(7,5kg)

Roing - 3x8(40kg)

Mage - (3x8(30kg)

Arnold - 3x7(7,5 kg) stående

Bicepscurl - 3x8(7,5 kg)

pulldown m tau(30kg)

Tirsdag:

Oppvarming - løpte 10 min.

Knebøy - 3x8( egen kroppsvekt + holdt 5 kg)

benkpress m manualer - 2x8(10kg) + 1x8(12,5kg)

Roing - 3x8(40kg)

Mage - 3x8(40kg)

Arnold - 3x7(10 kg) stående

Bicepscurl - 3x7(10kg)

pulldown m tau(35kg)

Torsdag:

Løpte på tredemøllen, 5km

Fredag:

Løpte på tredemøllen, 4km + mage og 50 armhevninger

I dag(søndag)

Oppvarming - løpte 10 min.

Knebøy - 3x8(10kg)

benkpress m manualer - 3x6/7(15 kg. Økt!))

Roing - 3x8(40kg)

Mage - 3x8(45kg)

Arnold - 3x7(10 kg) stående

Bicepscurl - 3x6(22,5kg)

pulldown m tau(35kg)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ble kun en økt forrige uke siden jeg var syk. Denne uken ble det heldigvis litt mer.

Mandag: Økt 1 - 5km på morgenen. Økt 2 - Styrkeøkt på kvelden.

I dag: Økt 1 - 5 km på morgenen. Økt 2 - Styrkeøkt på kvelden.

Pluss litt shopping. Jeg føler det er en økt i seg selv.

Skal prøve å få presset inn en økt i morgen tidlig før jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

På tide å vekke denne tråden opp fra komatilstanden den lever i.

Har vært 30 dager på ferie, men er nå tilbake.

Ukens fjerde treningsøkt er fullført.

Tror dette er en av de hardeste i år, lenge siden jeg har pushet meg så langt som dette.

Ble knebøy, markløft, ryggshit, benk, bicepscurl, negative pullups, skulderpress og armhevninger(som gikk rett til helvete.) Ny pers på benken min :love:

edit. ble forresten litt trening på ferien. Mye svømming, jogging + har treningsstudio der.

Er plutselig blitt veldig brei over skuldrene. Føler det har skjedd over natten.

Endret av The Barnacle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...