x-team Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Får en pakke fra USA, som i grunnen haster litt, den ble ved en feil eller noe, sendt med Priority Mail® International og ikke Express Mail.. Er det noen som har erfaring med hvor lang tid dette går? Pakken ble sendt mandagen, siste status på sporingen står det: SERVICE Priority Mail International Parcels STATUS OF YOUR ITEM Depart USPS Sort Facility DATE & TIME January 23, 2013 Hva betyr det? Er den sendt fra USA nå da eller? Takker om noen er litt kjente du rundt dette Lenke til kommentar
Occi Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 USPS har ikke sporing for internasjonale kunder, så du må evt. snakke med de som du kjøpte varen fra, og spørre om de kan høre med USPS om du vil ha noen nærmere informasjon. International priority mail er ikke veldig prioritert, har tatt 2-3 uker for meg når jeg har brukt den. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Fikk da et sporingsnummer der da.. Hva betyr den siste pakkestatusen jeg kopierte inn der? Den er vel fra onsdagen som var i forje uke.. Kun bruks express mail, og da har jeg etter en stund kunnet spore pakken videre på posten.no, men finner ingen treff der enda.. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg pleier å bestille det raskeste alternativet. Med det alternativet som du fikk så pleier det for meg å ta alt fra 1 uke til 3 uker, så det varierer veldig. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Okei, får håpe det ikke tar 3 uker da, for det blir nok i seineste laget (er noen snøscooter deler) og sesongen er starta for fullt.. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Da håper jeg for din del at du er heldig og at den kommer om 1,5 uke Lenke til kommentar
x-team Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Pakken ble sendt på mandagen som var,den 21, så har da et håp om at den ska ankomme Norge en av de nærmeste dagene som kommer i allefall.. Den statusen fra pakkesporinga jeg har kopiert inn lengere oppe, betyr den at den er sendt fra USA eller? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Den har blitt sendt frå den første omlastingsterminalen den skal innom. Det kan vel skje at du bare skal innom éin slik USPS-terminal, men det er nok ikkje vanleg. USPS Priority Mail tek vanlegvis 8-12 dagar for min del, har aldri venta tre veker på USPS Priority. Men som andre nevner, USPS Priority er på ingen måte ei ekspressteneste. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Takker for respons. Det er vel posten som overtar pakken når den kommer til Norge for så eventuell tollbehandling, så skal den jo sendes helt opp til nord, så det er jo en god uke fra pakken kommer til Norge, før den er hjemme hos meg da.. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Håper du får den snart! Det er kjedelig å sitte og vente sånn. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Ja, spesielt når snøscootern min ikke er kjørbar for øyeblikket (venter jo på deler) og de andre var på fjellet i nydelig vær i dag.. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2013 Har du sett, pakken har fortsatt ikke rørt seg fra den 23 Januar, noen som vet noe om mulig årsak? Må jeg bruke et annet sporingsnummer her da eller? Finner den ikke på posten.no heller.. Skal da ikke være mulig at pakken ikke har rørt seg på 7 arbeidsdager da! Lenke til kommentar
Occi Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Fordi, som nevnt, USPS har ikke internasjonal sporing. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg har bestilt flere pakker fra USA og fått tilsendt pakkenummer som jeg har kunnet spore på usps.com. Vet ikke hvor du får informasjonen din fra, Occi. Som et bevis, her er bevegelsene på den siste pakken jeg bestilte: Delivered January 30, 2013, 12:55 pm NORWAY Proof of Delivery Attempted Delivery - Item being held, addressee being notified January 30, 2013, 12:36 pm NORWAY Attempted Delivery - Item being held, addressee being notified January 30, 2013, 11:01 am NORWAY Customs clearance processing complete January 28, 2013, 12:32 pm NORWAY Processed Through Sort Facility January 28, 2013, 10:43 am NORWAY Customs Clearance January 28, 2013, 10:43 am Processed Through Sort Facility January 25, 2013, 8:34 am ISC CHICAGO IL (USPS) Arrived at Sort Facility January 25, 2013, 8:32 am ISC CHICAGO IL (USPS) Depart USPS Sort Facility January 24, 2013 AUSTIN, TX 78710 Processed through USPS Sort Facility January 24, 2013, 6:56 pm AUSTIN, TX 78710 Electronic Shipping Info Received January 24, 2013 Shipment Accepted January 24, 2013, 3:50 pm AUSTIN, TX 78710 -- Til deg trådstarter, så har jeg opplevd at pakkesporingen ikke har blitt oppdatert på flere dager til tross for at pakken har vært på vei. Du må nesten bare vente, eventuelt kan du be selgeren kontakte postkontoret så de kan oppklare saken. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Kan være at jeg har blandet sammen med support på internasjonale ordre, i så fall beklager jeg. Søkte litt rundt og virker som om det er sporadisk hvorvidt det trackes, og hvor mye det i så fall trackes. Noen rapporterer at det er ingen tracking utenfor US (det er det jeg har opplevd hver gang jeg har brukt Priority Mail International), andre nevner kun innom store byer og noen full tracking. Vanskelig å finne noen konkret informasjon på dette også. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 2. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2013 Jeg har vel funnet årsaken til at jeg ikke får tracket pakken, og heller ikke har mottatt den enda. Sendte mail til forhandleren der jeg kjøpte delene og fikk dette til svar: I have spoken to USPS customer service and they informed me that your package got mailed with first class since it was so small. Your parts were packaged in a Priority flat rate envelope so it must have gotten mistaken for first class. Så den er altså sendt med First Class mail i stedetfor, dette tar vel udugelig lang tid? den ble jo sendt for vel 11 dager siden nå og har enda ikke kommet til Norge, regner jeg med siden jeg ikke har fått noe brev fra tollvesenet enda.. First Class Mail er vel ganske treige saker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå