Gå til innhold

Windows 8 kjøp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lån deg en 64 bit PC med windows 7 og kjøp/last ned hos Microsoft for kr 249,-

Dette er full versjon av Windows 8 Pro.

Tilbudet gjelder til 31.01.2013

Jeg hiver meg inn i denne tråden med et relatert spørsmål.

Må man å ha en pc med 64bit OS av windows vista ell windows 7, dersom man skal få oppgradert til windows 8 64bit? Nå i helgen kjøpte/lastet jeg ned Windows 8 som du nevner, og installerte det. Jeg hadde vista 32bit fra før og sitter da nå med W8 32bit, men hadde vel heller ønsket meg en 64bit versjon av W8. Det er jo sikkert for sent å gjøre noe med nå da, men.

Angående dette lurer jeg også på en ting til.

Det står på PC-informasjon at "Installert minne (RAM): 4GB (3GB kan brukes)", og på "Systemtype: 32biters os, x64-basert prosessor.

Dette betyr vel at jeg egentlig kan kjøre W8 64bit?

Det er også litt kjipt at jeg mister den ene GB med minne=/

På forhånd, mange takk=)

Endret av Donkyball
Lenke til kommentar

Du nå laste ned .iso filen fra en 64bit pc om du skal få 64bit versjonen. Det er ikke noe problem å laste den ned på nytt for å så installere, men du må gjøre en clean intall.

.iso filen kan du laste ned fra linken som står i eposten du fikk etter du bestilte. Se mer nederst i første posten her også...

Tusen takk for det svaret=) Da tenker jeg at jeg gjør det. Men bare så jeg ikke brenner meg her, når det står i Pc-informasjon at jeg har en x64-basert prosessor, da går jeg utifra at dette betyr at pcen min kan kjøre 64bit? (sikkert et dumt spørsmål men=P) Kan jeg da regne med å få utnytta alle de 4 GB minne som egentlig er installert i maskinen?

Og med clean install, mener du at jeg skal starte opp fra dvden (som jeg har brent w8 på) og foreta en nyinstallering?

Lenke til kommentar
Og med clean install, mener du at jeg skal starte opp fra dvden (som jeg har brent w8 på) og foreta en nyinstallering?

ja

Kan jeg da regne med å få utnytta alle de 4 GB minne som egentlig er installert i maskinen?

Ja

...at jeg har en x64-basert prosessor, da går jeg utifra at dette betyr at pcen min kan kjøre 64bit?

Ja, du skal ha en nokså gammel pc om den ikke skulle støtte 64bit, type 2004 og bakover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...