lixn Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Har nettopp satt sammen to PC-er. Ingen av dem vil starte opp. PC 1: Når jeg skrur på PCen igjen failer den i å starte windows (fryser på "starter windows" skjermen, og den restarter, men denne gangen kan jeg velge mellom å Start Operasjonsverktøyet (Anbefales) Start windows på vanlig måte Jeg starter operasjonsverktøyet, den ser etter problemer, og så får jeg opp dette: Oppstartsreparasjon kan ikke reparere denne datamaskinen automatisk Problemsignatur: Navn på problemhendelse: StartupRepairOffline Problemsignatur 01: 6.1.7600.16385 Problemsignatur 02: 6.1.7600.16385 Problemsignatur 03: unknown Problemsignatur 04: 21200164 Problemsignatur 05: AutoFailover Problemsignatur 06: 8 Problemsignatur 07: NoRootCause OS-versjon: 6.1.7600.2.0.0.256.1 ID for nasjonal innstilling: 1044 Så trykker jeg -ikke send informasjon om dette problemet. (Er ikke kobla til internett). Så kan jeg trykke fullfør for å slå av PCen, eller "Vis avanserte alternativer for systemgjenoppretting og -støtte. Prøvde å gjenopprette til et tidligere tidspunkt, men samme skjedde. Dette går i en evig rundgang. PCen fungerte helt fint før, byttet bare hovedkort og minne. Specs til PCen. HK: MSI B75MA-P45 CPU: core i3 3220 GPU: HIS radeon HD 7870 RAM: Kingston DDR3 HyperX blu 1600 MHz (2x8GB) (Har testet RAM for problemer, sto at det var null problemer) PSU: Silverpower SS500 500W Endret 27. januar 2013 av lixn Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 PCen fungerte helt fint før, byttet bare hovedkort og minne. Etter bytting av hovedkort, må som regel OS installeres på nytt. Lenke til kommentar
lixn Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 men mister jeg alle filene som ligger på harddisken da? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Det kan bli både ja og nei. Du kan jo prøve å aktualisere Windows via installasjon DVD'en, da skal du ikke miste filene, alle programmmer bør havne i en mappe som heter Windows.Old. Men om programmene vil virke, det er jeg ikke sikker på. Dessuten er det ingen garanti at dette vil funke. Normalt ved bytte av HK, bør det gjøres en clean install og da ryker alle filene dine ja. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Høres ut som du står i faresonen for å bli en angrende sjel for å ikke ha tatt backup av filene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå