Gå til innhold

hvilken distro har det mest intuitive brukergrensesnittet?

tek73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RedHat har jeg brukt i flere år, og med apt-rpm er oppdatering og installasjon en lek.

Har ikke prøvd SuSE ennå (skal installere det i løpet av uka), men den skal også være ganske grei. Mandrake vil jeg ikke anbefale, siden den prøver å skjule alt for mye for deg (med en grafisk veiviser), slik at det blir vanskelig å bruke dersom veiviser'n ikke virker på akkurat ditt problem..... (noe som skjer ofte nok)

Lenke til kommentar

Både GNOME og KDE kan jo se mistenkelig ut som en Mac, med både vindusmeny på toppen (og ikke inni vinduene) og Aqua-lignende «skins», samt diverse visuelle animasjonseffekter. Eller, om man vil, kan begge ligne mistenkelig på Windows, med Explorer-ikoner til Konqueror og Windows-dekorasjoner på vinduene (både som 9x og XP). Eller igjen, om man vil, kan KDE se ut som KDE, og GNOME som GNOME, og disse er unike og nyskapende og ligner hverken på Mac eller Windows (utover det at man har vinduer og knapper og menyer).

Linux gir deg valget -- hvor vil du gå i dag?

[sett inn bilde av en ørn i soloppgang, og en trumpetfanfare]

Lenke til kommentar

Det er befriende uten desktop :)

pr dato har jeg svært få windowsliknende programmer, bortsett fra XMMS.

Midnight Commander har sin inspirasjon fra Norton Commander, som var til MS DOS, Firebird kan vel ikke knyttes spesielt opp mot windows, og irssi definitivt ei, men når en har valget gjelder det jo bare å velge hva som er best for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...