Gå til innhold

Radeon 9800-problemer

john_a

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat gått til anskaffelse av et Sapphire Radeon 9800-kort, men dette har ikke akkurat gått problemfritt. Jeg får masse forstyrrelser på skjermbildet, maskinen har restartet alt for ofte, og når jeg hadde XP fikk jeg masse blåskjerm. Nå har jeg formatert og installert win 2000, men jeg får fortsatt masse forstyrrelser på skjermen nå og da. Hele datan klikker rett og slett. Jeg har lastet ned den siste driveren jeg har funnet (Catalyst 3.7), men det skjer ennå. Jeg trenger umiddelbar hjelp!

Resten av datan min (som er veeeldig røten): P3 800MHz

Et eller annet

gammalt Asus-hovekort

392mb sd-ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan det være at din strømforsyning er får liten,slik at du ikke får nok strøm til alle komponenter..

man bør hels ha 300watt eller mere i dag..

har du koblet til strømkontaktet fra grafikkortet til strømforsyningen !

er også viktig at du avinnstalere de galme driveren til kortet du hadde før,slik at det ikke blir noe problemer(gjerne formatere disken)

vet ikke hvilken drivere som er best,har ingen erfaring med ati

se også at kortet sitter 100% riktig i agp-porten(ta det gjerne ut og så inn igjen)

du kan jo prøve disse forslagene,hvis ingen hjelper kan kortet ditt være defekt(prøv det på en annen pc først)

Lenke til kommentar
kan det være at din strømforsyning er får liten,slik at du ikke får nok strøm til alle komponenter..

:yes::yes::yes:

Med den maskinen sitter du sikker på 225W eller lignende, og da kan det være at Radeonet ikke liker seg så godt...

Men, du nevnt så får eg håpe du skaffer deg noen nye deler ganske raskt, fordi det kortet gir ikke store ytelsesøkningen på en slik PC. Men du kan trøste deg med at du slår en hvilen som helst CPU, selv 3.2Ghz PC800 med et 9600-kort, i 3dmark03, selv med den CPUen :green:

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du har noe sånt her på skjermen?

http://home.online.no/~la-shen/Bilde%20022.jpg

Og jeg visste ikke ka som var galt, prøvde alt ny bios til hovedkorte og nyste drivere, viste seg til slutt å være at jeg hadde et kt4v msi kort som ikke takle 8x agp som er default i drivere tror jeg, og at fastwrite var på.

Last ned nyeste drivere install skjermkorte, så slår du fort av fastwrite og setter ned til 4x agp og restarter pcen fort, så vil du nok ikke oppleve så mye problemer.

Prøv dette.

omså sjekk på fourmet til http://www.rage3d.com

Lenke til kommentar

Her kan det være mye som kan forstyrre bildet ditt. Du skriver ikke hva disse forstyrrelsene går ut på. Er det artefakter, flimrete bilde, eller andre ting? Skjer dette kun under spilling, eller har du problemet hele tiden uavhengig av hva du bruker maskina til?

Og dette med at maskina de klikker, hva skjer da?

Det første som slår meg er strømforsyningen (som nevnt i innlegg over). Den kan rett og slett være for liten, men normalt vil dette slå ut på andre måter, maskina restarter osv, noe du ble kvitt etter at du installerte win 2000 om jeg forstår deg rett.

Det kan også hende at skjermkortet ikke får god nok /supplering/ fra sdram’en din. Har du vært inn i bios og satt AGP aperature s. høyere (om du kan stille den da). Tror også det kan være en mulig konflikt mellom hovedkortet ditt og det nye grafikk kortet, disse to korta hører jo egentlig til to forskjellige tidsaldre. Hva med en bios oppgradering (som også er nevnt)?

Har du forresten vært inne på egenskaper for skjerm og satt oppdateringsfrekvensen for skjermen din til det skjermen din er /god/ for. Dette finner du under egenskaper for skjerm instillinger-avansert-skjerm.

Det var det jeg kunne komme på i farta, har du flere opplysninger og ikke har fiksa problemet, så kom gjerne med dem.

Rune.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at du har noe sånt her på skjermen?

http://home.online.no/~la-shen/Bilde%20022.jpg

Og jeg visste ikke ka som var galt, prøvde alt ny bios til hovedkorte og nyste drivere, viste seg til slutt å være at jeg hadde et kt4v msi kort som ikke takle 8x agp som er default i drivere tror jeg, og at fastwrite var på.

Last ned nyeste drivere install skjermkorte, så slår du fort av fastwrite og setter ned til 4x agp og restarter pcen fort, så vil du nok ikke oppleve så mye problemer.

Prøv dette.

omså sjekk på fourmet tilhttp://www.rage3d.com

Skal dette gjøres i bios, eller i et eller annet finurlig program?

Lenke til kommentar

tror ikke du kan spille bf 1942 men den pc du har nå..

tror du har får liten cpu til dette.bf 1942 er veldig viktig at du har en bra

cpu.vil tippe 1400mhz eller mere...

kjenner en nabo som har en 800mhz cpu,han fikk masse feilmellinger

da han skulle spille bf 1942..

men du kan jo prøve andre spill og se om du får noe ytelse der....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...