rolfen Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg har fått gule smileys på min Vuze. Ved testing av portene, feiler begge både TCP og UDP. Nedlastingsfarten er bra, om varierende. Jeg har hørt at en må "fysisk" inn i routeren for å ordne dette, men da er problemet at jeg er på utleiers router, og jeg har ikke særlig lyst å spørre ham om dette. :-) Er det andre måter å løse problemet på, mon tro? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Du får prøve å aktivere UPNP (network discovery) i ditt operativsystem. Lenke til kommentar
rolfen Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Nettverksgjenkjenning var allerede aktivert i min win8. :-( Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Du kan prøve å se om azbpupnp er aktivert under plugins i Vuze. Lenke til kommentar
rolfen Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Den er aktivert ja. Lenke til kommentar
rolfen Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 Ikke vet jeg hvordan det har skjedd, men nå er smileyene grønne som bara det. Jeg har ikke forandret noe som helst i innstillingene, men kanskje det hjalp bare å poste her? Hvem vet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 For sikkerhets skyld kan du jo notere ned hvilken ipadresse datamaskinen din har. Dette finner du ved å gå i dosvindu (CMD) og skrive ipconfig. Denne vil typisk være 10.0.0.xxx med gateway 10.0.0.138. Hvis smilyene skulle skifte farge igjen, så kan du sjekke om det har noe med ipadressen på PC. Har man statisk portforward i router, så kan/vil man støte på slike problemer dersom man har dynamisk IP. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå