veldig uvitende Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg vurderer å kjøpe en Derbi GPR 50 2005-modell, men er ikke helt sikker på om det er verdt det. Jeg har fått en god pris på den, men til gjengjeld så har den en del skader og mangler: speedometeret virker ikke, el-starten fungerer ikke, men selger sier at det mest sannsynlig bare er å bytte batteriet på den så virker den igjen, bakbremsen virker ikke, men den fikses med ny bremseslange, olje og ved pumping, og det skal visstnok være pottel på den som gjør at jeg får den til litt redusert pris. Er denne mopeden verdt 9000 kroner, eller lønner det seg mer å rett og slett kjøpe en ny moped? Er det fort gjort å fikse den, og får jeg gjort det for en billig penge? Og nøyaktig hva er pottel? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Ikke kjøp den du... I hvertfall ikke til 9 tusen med så mange kritiske mangler. Kjøp deg heller en TSx eller en Mt5 for den prisen, de er også enkle å skru på. Det finnes også andre alternativer til mopeder for 9 tusen Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Nja, det er ikke så enkelt å finne en moped som er både fin og som selges for en grei pris. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 her er det en til 7K nå vet ikke jeg hvor du bor, men bor du i nærheten burde du ta en titt http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=38907744 Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg er vel mer ute etter en racingtype, men det du sier er at sykkelen jeg har sett på ikke er verdt det? Blir det for dumt å reparere skadene, eller hva? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Du får sikkert reparert skadene, men da burde du prute, det blir plutselig et par tusen for reperasjoner med mindre du gjør det selv Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Godt poeng, så det er vel ikke vits for meg å prøve en gang når jeg er såpass uerfaren? Og angående verksted, det er vel ikke så lurt å sende den inn på reparasjon når plomba er tatt ut, eller bryr de seg kanskje ikke? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Det er jo lov å prøve, men da må man passe på sånn at man ikke ødelegger det enda mer. Tror ikke verkstedene bryr seg så mye om plomba er tatt ut, du kan jo sende mopeden uten potta? Eller er plomba tatt ut av svanehalsen også? Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Det er jeg faktisk ikke sikker på. Vet du sånn ca hva prisen for å reparere skadene på verksted ville blitt? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg har ingen anelse på hvor mye det blir kostende. Når jeg sendte inn min moped pga noen småting så ble totale prisen på 4500NOK... Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Hm, jaja. Jeg får prøve å prute litt så får det bare gå som det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå