Gå til innhold

bokmerkebehanling i Chrome

Anbefalte innlegg

Har i lang tid brukt firefox i windows, men har nå gått over til Mac og da virker Chrome som et mye bedre alternativ. Problemet er bare at i Firefox er jeg vant til at når jeg skriver inn navnet på et bokmerke i adresselinja så kommer bokmerket opp etter at jeg har skrevet inn et par bokstaver. Men når jeg f.eks skal inn på dagbladet.no på chorme så må jeg skrive i dagbla.... før det kommer opp i rullegardina.

Dårlig forklar, men håper noen kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har funnet en løsning. :)

1. Prøv dette:
  2. Åpne innstillinger i Chrome og finn "Manage search engines"

3. Bla helt ned hvor du kan lage en ny søkemotor

4. Skriv: "Chrome Bookmarks", "b", "chrome://bookmarks/?#q=%s" henholdsvis i de tre feltene

5. Trykk enter, deretter finner du linjen du nettopp lagde og velger "make default"

6. Denne kan bare stå som standard søkemotor, da vil nemlig bokmerkene komme øverst.

EDIT 3: Det første du skrive inn er bare et navn, det kan være hva som helst. Neste er et søkeord. Hvis du skriver inn dette søkeorder i adressefeltet (som i dette tilfellet er "b" og deretter trykker "space" vil du kunne søke opp bare bokmerker. Hvis du velger denne søkemotoren som standard trenger du egentlig ikke dette, men det velger du jo selv. Prøv dette ut så ser du hvordan det fungerer. :)

EDIT: Det utgjorde ingen forskjell etter at jeg fjernet det, jeg har ingen flere tips. :p

EDIT 2: Det virket alikevel, jeg hadde bare skrevet feil. :p

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...