Zero1609 Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Hei Jeg er 14 år gammel og går i 8 klasse. Jeg og noen venner har planlagt å lage en film, men problemet er at vi ikke har nok utstyr. Vi har en del utstyr fra før av Røde ntg-2, Røde boompole, Zoom H4N, Canon 7D, 550D, 600D, 24-105mm F4.0 L IS USM, 50mm F1.4 USM, 28-135mm F3.5-5.6 IS USM, 50m f1.8, Manfrotto 502hd videohode + stativ, Benro videostativ, Manfrotto videolys (mount). Jeg personlig vil filme med RED, men det blir alt for dyrt, også trenger vi SteadyCam til objektivene uten IS. Også må vi ha litt mer optikk. Jeg har tenkt å søke penger hos FriFond, men hvor mye kan man søke, og hvordan skal jeg skrive meldingen. Hvis noen av dere har hørt om den SF filmen fra noen 17 åringer (EveryWhen), vet dere hvor de fikk 55000 fra?. Vi alle er villige til å gi ut en del penger om vi ikke får så mye av eventuelt fond. Kanskje dere sier at det er nok utstyr, men steadycam/Rig er faktisk utrolig viktig under denne produksjonen, siden at vi må bruke lysterke optiker på grunn av at vi må filme mange sener i mørket, har dere eventuelt noen tips om hvordan man filmer i mørket. Hvis det er mulig så vil jeg filme med camcorder og RED, men det koster nok for mye, skjønner ikke hvordan de 17 åringene fikk tak i så mye utstyr med 55000. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Det var da voldsomt ! Kjøp dere en GoPro å kom dere opp i fjellet! Lenke til kommentar
JDM86 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Dere har mer enn nok utstyr. jeg klarer meg med en sony nex 5n og zoomh1 Endret 27. januar 2013 av JDM86 Lenke til kommentar
Zero1609 Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Trenger Rig Lenke til kommentar
Araho Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Du trenger ikke så lyssterk optikk. Film i skumring mens du fremdeles har nok lys til brukbar bildekvalitet, og endre det i post. En steadycam-rigg koster heller ikke allverden å lage selv med brukbar kvalitet. For all del, søk på Frifond, men ikke la deg begrense av alt utstyret du ikke har. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Åssen film skal dere lage? For min del høres det ut som dere har mer en nok utstyr. Husk at det er ikke bare ustyret som gjør filmen bra, men det er måten du velger å filme og lage videon på! Lykke til, legg gjerne ut link til filmen da den er ferdig ! Lenke til kommentar
Neon10 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Hva med å spille inn på en overskyet dag uten så mye skygger og stille ned eksponeringen i post, tviler på at en gjeng 14 åringer vil få bruk for et RED kamera, slutt å syte og gå ut og spill inn filmen deres, det virker som om dere har nåkk utstyr allerede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå