Gå til innhold

vurderer å prøve kettlebell, trenger nybegynner-tips

jeckyll

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har spekulert litt på å komme i bedre form etterhvert, og har da sett på litt flere muligheter. Akkurat nå virker kettlebells veldig spennende synes jeg! har lest noen få artikler og sett litt videoer på youtube og tenker at dette må jeg klare å få presset inn i timeplanen! Har bl.a. lest http://aktivtrening.com/trening/styrketrening/brenn-kalorier-med-kettlebells og http://aktivtrening.com/trening/styrketrening/mer-rastyrke-med-kettlebells.

Jeg er en mann på 23 år, rundt 125kg og 175cm. Jobber i skogen daglig, så får jo en del mosjon også der, men føler ikke det holder.

Jeg pleier å stå opp i god tid før jeg reiser på jobb, så tenkte det kanskje kunne vært mulig å ta en treningsøkt på 25min. 3 dager i uken før jeg reiser på jobb?

Jeg lurer også litt på hvilken vekt jeg burde starte på?

Er det flere her som trener med kettlebell som ønsker å dele sine erfaringer med meg? kom gjerne med forslag til komplette treningsøkter!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei :)

Har brukt en del kettlebells, og syns det er en flott øvelse! Det som er viktig er å bruke riktig teknikk, hvis ikke så kan du skade ryggen din!

, her er god video! Du burde begynne ganske lett for å få inn teknikken, tror jeg begynte uten vekter først, og økte til 5 kg når teknikken var god nok. Når du har bra teknikk, så tenker jeg nok du kan bruke 10kg. (Hvis du bruker begge armene, du kan også ta kettlebells med en arm, men da burde du kanskje ikke ta så mye) Du merker fort hvis det blir for lett eller tungt, og du kommer nok til å kjenne det ganske bra dagen etterpå i store deler av ryggen. (Mest korsryggen, vil jeg tro)

Vet ikke om det her hjalp så mye, men du får spørre hvis du lurer på noe mer, så skal jeg prøve å svare :)

Mvh. Ask

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...