Muffinrex Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Hallois folkens! Jeg har lett langt om lenge, og funnet frem til de komponentene jeg har lyst til å bruke til min hjemmelaga datamaskin. Det vil si, nesten alle. Jeg er litt usikker på minnet, nemlig. Det har seg sånn at jeg driver en del med Gaming, og har satt meg et minimum på 8GB RAM. Men, jeg editer også videoer i ny og ne, og jeg er usikker på hvor mye RAM jeg burde ha for å rendre/encode videoer i sånn passe hastighet. Nå har jeg 4GB, og det tar for laaaaang tid å rendre en video på 12 minutter. Som sagt har jeg satt 8GB som et minimum på den nye dataen min, men jeg er usikker på om det holder mål. Jeg har allerede satt opp komponenter for rundt 10k, og det begynner å holde. Jeg har ikke allverden med penger, men jeg har lyst på en PC som kan handle litt tyngre oppgaver. Holder det med 8 GB? Eller skal jeg velge 16? Noen brikker som kan anbefales? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Har lagd mange filmer på pcer med 4-6gb ram. Det inkluderer bruk av After effects, vegas og 3ds max. Antageligvis holder 8gb, men nå som ram er så billig hadde jeg bare kjøpt 16 når jeg var i gang, det gjorde jeg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå