rolfen Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 La meg si det med en gang. Jeg er nybegynner innen foto, har kun en iphone 5 og canon exilim kamera som utstyr. Spørsmålet jeg har er av kreativ art. Jeg spiller mange instrument, og har lyst å fotografere meg selv med hvert enkelt, for så å komponere det sammen til ét bilde. Resultatet blir da, forhåpentligvis, at det ser ut som jeg spiller i band med meg selv, på flere instrument. Skjønner? :-) Utfordringen da blir jo at det m.a. skal være lik bakgrunn. Hvordan er det lurest å gjøre dette for å få best mulig resultat? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Har du tilgang på en green screen vil dette bli mye enklere, da kan du "klippe ut" deg selv fra hvert videospor for så å plassere alle sammen med en gitt bakgrunn. Dette er riktignok litt avansert, så en annen mulighet er å bare sette kameraet på et stativ (helst med fjernutløsing!), sørge for at du sitter/står/whatever på en del av bildet du ikke skal ha andre instrumenter, altså en bit som vil klippes ut. Dette er også vanskeligere enn det høres ut, men resultatet blir utrolig kult Skulle gjerne vist deg et eksempel jeg har laget selv, men er ikke fornøyd med verken lyden, plassering av artisten eller bildekvalitet, så det får vente til etter neste opptak, haha. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Den er vel litt feilpostet denne. I en annen forumdel finner du en guide til dette. Den er vel litt gammel men regner med at du finner info der allikevel. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=849566 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Stativ, kamera og photoshop er det du trenger. Sett kameraet så du får det utsnittet du ønsker, ta et bilde, bruk de innstillingene du får da og sett de over på manuelt på kameraet "det for at alle eksponeringene skal bli like". Ta et instrument og ta et bilde, ta neste instrument og ta en nytt bilde, osv. Påse at du ikke står sånn at du overlapper deg selv i bildene. Etterpå åpner du dem i photoshop og bruker content-aware move tool hvis jeg ikke tar helt feil. Photoshop kan du laste ned som en 30 dagers gratisversjon. Lenke til kommentar
rolfen Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Flott! Dette skal prøves. :-) Endret 27. januar 2013 av rolfen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå