Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

dele barneomsorg 50/50 etter brudd.

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer ser dessverre ut til å gå,fra hverandre. Vi skal i første omgang prøve med en,pause fra hverandre.

utfordringen er at vi har en sønn på 2,5 år, og det blir nok 50/50, med annenhver uke med å ha han. Hvordan er det med barnebidrag og slikt? Slipper vi slike greier i og,med at hver enkelt står for utgiftene når barnet er hos en,av oss?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dere har 50/50 så kan likevel den ene parten kreve barnebidrag dersom det er stor forskjell på inntekten deres.

er noe forskjell på bruttoinntekten vår ja, da jeg har ca 4000 mere i mnd enn henne før skatt. Har i tillegg noe vakttillegg og en del overtid. Taes dette med i beregningen?

Lenke til kommentar

Er det ikke fremdeles slik at begge foreldre havner i skatteklasse 2 ved 50/50. Det er vel i såfall såpass gunstig at det vil lønne seg å heller sette opp en privat avtale om at du betaler henne noen kroner i bidrag.

Ikke skyt meg hvis jeg er helt på jordet her men du bør få verifisert om dette kan stemme.

Vi har jo noen jurister her inne som burde kunne oppklare dette. Bruker Hr Brun har rimelig god oversikt over slike ting.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Skatteklasse 2 for enslige forsørgere er historie fra og med 2013. I stedet skal det komme et nytt fradrag.

Det var bare en av foreldrene som fikk nyte godt av skatteklasse 2 før i tiden så da var det vanlig å bytte på det annet hvert år dersom man hadde 50/50 samvær. Kanskje blir det likedan med det nye fradraget, at det bare er den ene som kan få det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...