Jooakim Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Hei, jeg har "Filtrer" på noen kolonner. Hvordan kan jeg si at den kun skal sortere mellom for eksempel rad 11-20 på de to siste kolonnene, mens fra de tre første , skal en kunne sortere mellom rad 11-19? I tillegg, når jeg trykker på komma-knappen på numpaden, så kommer det et punktum opp. Hvordan ordner jeg dette? Edit: Er det mulig å få rad 11-20 til å få annenhver grå/hvit bakgrunn som ikke ødelegges når en endrer sortering? Endret 26. januar 2013 av Jooakim Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Et alternativ kan være å sette inn tabell for de områdene du vil ha enkel sortering av. Tabellen kan også utformes med fargetemaer som farger annenhver rad. Tabell finner du under Sett inn -> Tabell. Du kan eksempelvis velge området fra rad 11-19 og lage tabell av disse. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Et alternativ kan være å sette inn tabell for de områdene du vil ha enkel sortering av. Tabellen kan også utformes med fargetemaer som farger annenhver rad. Tabell finner du under Sett inn -> Tabell. Du kan eksempelvis velge området fra rad 11-19 og lage tabell av disse. Hei, det bra ut, men problemet er at dette er en relativt stor tabell med 11 kolonner. Om jeg sorterer kolonne C by DESC, må de andre kolonnene følge etter. Edit: Fant ut av at jeg kunne velge flere kolonner. Takk for hjelpen! Endret 27. januar 2013 av Jooakim Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Hei, jeg har enda et spørsmål... Sett at jeg bruker AVRUND(X; 2), hvordan kan jeg få output til å bli "10,30" og ikke "10,3"? Det er ikke nødvendigvis slik at jeg MÅ bruke formelen "AVRUND", bare så det er sagt. Endret 7. februar 2013 av Jooakim Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 =TEKST(AVRUND(X;2);"0,00") Alternativt kan du bruke formelen din slik du skrev den, og bare velge at Excel skal vise to desimaler i denne cellen. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) =TEKST(AVRUND(X;2);"0,00") Alternativt kan du bruke formelen din slik du skrev den, og bare velge at Excel skal vise to desimaler i denne cellen. Hei og takk for hjelp! Jeg har to utregninger i samme celle (=TEKST(AVRUND((E31/C2)*100; 2);"0,00")& " % / " &TEKST(AVRUND((C31/C2)*100; 2);"0,00")& " %"), så jeg kan dessverre ikke bruke Excel til å vise to desimaler. Edit: Jeg har flere regneark (jan->des+årssummering) og på årssummeringen, bruker jeg "=SUMMER(JANUAR:DESEMBER!C14)" i tilnærmet alle kolonnene. Et ørlite problem jeg har oppdaget, er når jeg sorterer en tabell (jeg har 8 tabeller med sortering), blir det seende feil ut i årssummeringen, da den ser på en spesifikk celle og at den ikke "følger" sorteringen i andre ark. Alle arkene blir sortert by default av et unikt nummer til hver rad, og jeg lurer derfor på om jeg kan gjøre noe slikt i årssummeringen: =SUMMER(JANUAR:DESEMBER!UNIKT.NR:X) Altså om jeg har UNIKT.NR "32" er i alle arkene (og alle arkene har samme tabeller, med samme navn), og jeg i årssumeringen vil summere januar->desember sine verdier av UNIKT.NR "32" sin verdi i tabellnavn "UTGIFTER". Beklager om det var dårlig forklart. Spør, så kan jeg prøve å forklare det bedre. ;p Endret 7. februar 2013 av Jooakim Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 ... med andre ord: Hva kan jeg gjøre for å hente ut informasjonen til @TABELLKOLONNE2 hvor @TABELLKOLONNE1=32? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå