Gå til innhold

Hvilket 9800 Non-pro skjermkort?

Spinner109

Anbefalte innlegg

Hei.

Gjett tre ganger hva som skjer hvis du legger en jordledning over et Gainward GeForce 4 Ti4200 skjermkort mens maskinen kjører... :shrug:

Av åpenlyse grunner trenger jeg da et nytt skjermkort og vil maks ut med 3000,-.

Har sett på disse skjermkortene:

Sapphire Radeon 9800 Atlantis og Hercules 3D Prophet 9800.

Lurer på hvilket av disse jeg burde velge eller om det er noen andre alternativer jeg burde vurdere i denne prisklassen?

Skal også kjøpe meg en ny LCD-skjerm og har har så og si bestemt meg for Eizo 17" LCD FlexScan L557, så denne skjermen vil bli brukt på det nye skjermkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå for Hercules 9800  :woot:

Enig med han over der. Kjøp hercules 9800 pro istedenfor 9600 pro Fireblade. Det er vært pengene :)

Forresten hvordan er det man flasher et kort? Noen som vet om en guide?Yter det bedre?  

Btw; Sikkert mange skriveleifer, er veldig trøtt nå :p  

FrenCHie

Det er nok ikke 9800Pro det er snakk om men non-pro.

Det koster 3600,- for et Pro-kort og det blir liksom litt mer enn det jeg er villig til å betale for et skjermkort.

Vil bare ha et kort som "varer" en stund, og 3000,- er det jeg maks vil ut med.

Har lyst til å kunne kjøre de kommende spillene med rimelig bra kvalitet og oppløsning. (Ikke mindre enn 1024x768).

Spill som:

Need for Speed: Underground

Commandos 3: Destination Berlin

Deus Ex 2: Invisible War !!! :woot:

DOOM 3

Half-Life 2

Max Payne 2

Edit: Skriveleifer

Lenke til kommentar
Itbutikken har et Hightech 9800 til 2600. Veldig bra deal for pengene, mitt kjører jeg på 400/660. Om det skulle være en liten forskjell i hvor bra de klokker, så er det uansett ikke noe man kan se forskjell på med det blotte øye... lite vits i å bruke mer penger på et 9800.

Har aldri hørt om det merket...

Skal kjøpe skjerm hos komplett uansett, så den ekstra portoen fra itbutikken vil ikke bli så mye under prisforskjellen mellom de to butikkene at det er noe spesiellt å tjene på det.

Lenke til kommentar

Komplett får plutselig ikke inn Eizo'en før om en måned :shrug: , så jeg bestillte en slik fra www.itbutikken.no.

Da antar jeg at jeg går for et Hercules 9800. Virker som om det var dette kortet som gav mest for pengene.

Kommer vel til å bestille dette i løpet av uka (komplett.no får det ikke inn før den 19.), så er fortsatt åpen for alternativer...

Lenke til kommentar

Vurdere også og skaffe meg et 9800 kort nå som jeg skal overklokke med wasser og feste på kortet !

Mitt hercules kort 9700 pro modell er ikke så veldig overklokkings venlig dessverre.

Så jeg lurte på om det er bortkasta og selge dette og kjøpe et 9800 ?

Kommer HL2 til og glatt på mitt kort klokka ? :shrug:

Lenke til kommentar
Viewsonic 19"LCD... hmm, har ikke sett noe mye til LCD skjermer fra deres side, specs'n så jo bra ut, la oss få vite hvordan skjermen er når du får den da

Det er 17". Skal si i fra hva jeg synes om den når den ankommer...

Kosta 4800,-.

Endte opp med et Radeon 9800Pro fra HIS...også fra itbutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...