Wooks Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Hei, Jeg gikk da til innkjøp av et ASUS ROG Rampage IV Formula hovedkort sammen med Corsair Dominator Platinum 1866MHz 32GB kit (4x8) og problemet mitt er at når jeg går inn i BIOS så ser den bare 24GB. Jeg ville dobbelt sjekke i CPU-Z og fikk denne informasjonen. (Se bilde under) Har googlet en del på dette problemet og har egentlig ikke funnet noen form for svar. Har egentlig ikke lyst til å måtte ta ut alle minne brikkene så jeg håper noen kunne kanskje gi meg en pekepin på hva som faktisk er problemet. Takker for svar Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg skulle egentlig vite svaret da jeg har samme HK selv, men jeg må jo spørre om hvilken BIOS har du? Jeg kjører med BIOS 3404 som er siste BIOS og kun 16GB RAM. Lenke til kommentar
Wooks Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Jeg kjører for øyeblikket 1305 x64. Kanskje jeg bare skulle prøvd å oppdatere og se om det er problemet. EDIT: Har nå oppdatert til 3404 og har problemer med å komme meg inn i BIOS Men ser i CPU-Z at problemet er forsatt tilstede. Endret 27. januar 2013 av Wooks Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Sjekk hva SPD fanen sier om hvilke minne spor som er registert. Da vil du vite hvilken RAM brikke som ikke er med. Og det minnet ditt burde kjøre med høyere frekvens enn 667 MHz. Og kan love deg at det er vanskelig å komme inn i BIOS av og til, har hatt det problemet selv. Lenke til kommentar
Wooks Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Etter å ha oppdatert BIOS og ser på CPU-Z i Memory tab så står det Triple channel istedenfor Quad channel. I SPD fanen så står det ingenting i noen av de 4 mulighetene. Skal prøve å komme meg inn i BIOS igjen og sjekke der. Håper virkelig ikke at en av minnebrikkene er defekte EDIT: Gikk inn i BIOS 2 og så på SPD fanen der ettersom CPU-Z ikke viste noe. Alle 4 viser at det er minne der, men av en eller annen grunn vil HK bare ta 3 av dem. Endret 27. januar 2013 av Wooks Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Det står triple fordi BIOS mest sannsynelig ikke finner den fjerde modulen. Prøv å bytte om på brikkene og sørg for at de sitter skikkelig i sporene. Har selv 4x4GB brikker og no problem. Har også siste BIOS 3404. Bilde av SPD fanen i CPU-Z. Endret 27. januar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Wooks Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Skal prøve å bytte litt om på brikkene når jeg får tid. Jeg startet dette emne i tilfelle det kanskje var BIOS relatert osv, men uansett så takker jeg for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå