HansiBanzi Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Dere kødder nå ikke sant!? Er det der logisk tenking i det hele tatt? Hva er likheten utenom sjangeren? Legg merke til ordet nærmeste. Jeg har ikke sagt at det har mange likhetstrekk, men jeg kommer ikke på noe jeg kan kalle "Skyrim i rommet", hvertfall ikke på PS3, gjør du? Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Nope, det nærmeste man kommer Mass Effect er et tredjepersons sci-fi skytespill med rollespill-elementer, ikke noe så fjernt som Elder Scrolls serien. Så skyrim er langt ifra det nærmeste. Space Siege er nok det nærmeste som jeg vet om. StarHawk kanskje, om du ser vekk ifra fokuset på fartøyer. StarHawk er StarFox for voksne, og det er avvesomme btw. Og om det er Middelalderske rpg spill du vil ha slik som Skyrim så tror jeg ikke det finnes noen andre som er så ulinære og frie som Elder Scrolls. Men du har jo Divine Divinity, Two Worlds, NWN og Dragon Age. Alle dem er middels-linære slik som Mass Effect. Og jeg er ikke sint, jeg er bare LEI av at folk overalt på nettet anbefaler noe som "ligner" men som overhodet ikke gjør det. Det resulterer mest sansynelig bare i stor skuffelse for kunden/den søkende Endret 28. januar 2013 av Epic Score Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg lurer på om du har misforstått. Han er ute etter noe som ligner Skyrim, men satt til rommet. Altså ikke ute etter noe som ligner Mass Effect. Skyrim er forresten et første-/tredjepersons fantasy actionspill med rollespillelementer. Forholdsvis sammenlignbart med Mass Effect, hvertfall på papiret. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Forøvrig enig med resten. Det nærmeste man kommer Skyrim er nok Mass Effect. Du har aldri spilt et penn-og-papir-rollespill, altså. Hint: Det ligner ikke veldig på Baldurs Gate og lignende spill. 1 Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg kan innrømme at jeg bare har spilt penn-og-papir-rollespill et par ganger. De gangene jeg har spilt minte det mye mer om f.eks Neverwinter Nights enn Skyrim. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Mass effect = 3dr person skytespill satt i space med litt rpg elementer.... skyrim = open world rpg...hvordan kan folk påstå at me er det "logiske" alternativet:P er isåfall kotor som er best å sammenligne med! og igjen!!!! mass effect er konge spill MEN ikke et rpg som han her er ute etter! men skal kaste meg på bølgen og anbefale Supermario galaxy! er rart ingen andre har sagt noe om de spillene, det er jo i space og NESTEN open world og NESTEN rpg! 1 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Bortsett fra at begrep, klasser og grunnleggende kampmekanikker så er det jo store forskjeller. Det viktigste er at i penn-og-papir-rollespill har du fullstendig frihet itl å gjøre akkurat som du vil. Brenne byer, drepe konger (du vil sikkert dø), slåss innad i spillergruppen, begynne som leiesoldat, snikmorder, torpedo, bli med banditter, utforske huler. For ikke å snakke om at spillerfigurer kan dø, noe som kan ha stor effekt på historien som blir fortalt. Selv om grunnmekanikkene, lore og slikt er forskjellig i TES, så er den totale friheten de spillene tilbyr det nærmeste jeg har kommet Dungeons & Dragons i spillform. Baldur's Gate og Neverwinter Nights blir for statiske, siden man ikke har en DM som kan styre spillet i hvilken som helst retning når som helst. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Mass effect = 3dr person skytespill satt i space med litt rpg elementer.... skyrim = open world rpg...hvordan kan folk påstå at me er det "logiske" alternativet:P er isåfall kotor som er best å sammenligne med! TS etterspør først og fremst PS3-spill, og det begrenser valgmulighetene veldig. Baldur's Gate og Neverwinter Nights blir for statiske, siden man ikke har en DM som kan styre spillet i hvilken som helst retning når som helst. Neverwinter Nights har mulighet for DM. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Jada, det har det, men det blir likevel ikke det samme. Som flere har sagt, så er Mass Effect det eneste reelle alternativet her, med mindre du vil sjekke ut space sims, som f.eks X-serien. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Jada, det har det, men det blir likevel ikke det samme. Som flere har sagt, så er Mass Effect det eneste reelle alternativet her, med mindre du vil sjekke ut space sims, som f.eks X-serien. Feil som alle andre sier så er Mass effect action/skytespill og ikke rpg og da kan vi ikke bare si me pga "jeg" "du" synst det er et kongespill og tilfeldigvis er i space. Final fantasy 13-2 kanskje? Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Folkens....la oss ta det litt piano Mass Effect ER et Action-Rollespill. Et ARPG kjennetegnes ved at det har færre elementer av RPG sjangeren, det er ikke like dypt. Og det fokuserer mer på Action istedet for karakterutvikling, i denne sak vil det si, den massive skytingen i Mass Effect Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Feil som alle andre sier så er Mass effect action/skytespill og ikke rpg og da kan vi ikke bare si me pga "jeg" "du" synst det er et kongespill og tilfeldigvis er i space. Final fantasy 13-2 kanskje? Så Gears of War og Mass Effect er likestilte når det gjelder sjanger, altså? Jeg ville ikke doblet til 48 000 om jeg var deg ... Folkens....la oss ta det litt piano Mass Effect ER et Action-Rollespill. Et ARPG kjennetegnes ved at det har færre elementer av RPG sjangeren, det er ikke like dypt. Og det fokuserer mer på Action istedet for karakterutvikling, i denne sak vil det si, den massive skytingen i Mass Effect Nå er ikke ARPG en veldig godt definert sjanger heller. I alle år har jeg definert spill som har karakterutvikling og som lar deg spille en rolle, men som ikke lar deg påvirke historie og omgivelser i særlig grad som action-rollespill. Spill som Diablo og Symphony of the Night, altså. Mass Effect lar deg jo i stor grad spille den rollen du vil (innenfor visse rammer, selvsagt, du er en menneskelig soldat som skal stoppe en trussel). Du definerer selv hvem Shepard er, hvordan han oppfører seg, hvordan han tenker osv. Du har også kontroll over historiens gang, hvem som lever og hvem som dør. At kamp og actiondelen i Mass Effect i stor grad styres av dine ferdigheter med stikka ser jeg heller på som et produkt av at vi i dag kan lage spillene slik, i stedet for å lempe alt over på terningkast og statistikker fordi teknologien ikke vil klare å levere et tilfredsstillende og dynamisk spillsystem. Men dette er vel basert på min definisjon. Jeg ser at omtrent samtlige moderne vestlige rollespill på wikipedia er definert som ARPG. Endret 28. januar 2013 av Buddy Dacote 1 Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Så Gears of War og Mass Effect er likestilte når det gjelder sjanger, altså? Jeg ville ikke doblet til 48 000 om jeg var deg ... Nå er ikke ARPG en veldig godt definert sjanger heller. I alle år har jeg definert spill som har karakterutvikling og som lar deg spille en rolle, men som ikke lar deg påvirke historie og omgivelser i særlig grad som action-rollespill. Spill som Diablo og Symphony of the Night, altså. Mass Effect lar deg jo i stor grad spille den rollen du vil (innenfor visse rammer, selvsagt, du er en menneskelig soldat som skal stoppe en trussel). Du definerer selv hvem Shepard er, hvordan han oppfører seg, hvordan han tenker osv. Du har også kontroll over historiens gang, hvem som lever og hvem som dør. At kamp og actiondelen i Mass Effect i stor grad styres av dine ferdigheter med stikka ser jeg heller på som et produkt av at vi i dag kan lage spillene slik, i stedet for å lempe alt over på terningkast og statistikker fordi teknologien ikke vil klare å levere et tilfredsstillende og dynamisk spillsystem. Men dette er vel basert på min definisjon. Jeg ser at omtrent samtlige moderne vestlige rollespill på wikipedia er definert som ARPG. Det er snakk om hvilket space rpg som ligner MEST på skyrim!!! kotor er soleklar vinner i den forstand! selv om det ikke er likt! og han spurte om rpg ikke en mellomklasse. THE END!! i win you loooooooose Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Hvor gammel er du, egentlig? 15? KOTOR er også et bra alternativ, selv om følelsen av å reise rundt i rommet ikke er like sterk her. Men det minner mer om gamle infinity-rollespill enn Elder Scrolls. Som sagt tidligere, så finnes det ikke mange spill som ligner på Elder Scrolls. Jeg vet ikke hva som er viktigst for deg, rom-RPG eller Skyrim-aktig RPG. Er det førstnevnte så kan du gå for Mass Effect eller Star Wars, er det sistnevnte kan du sjekke ut spill som Wing Commander: Privateer eller X3: Terran Conflict. Av alt dette er det bare Mass Effect som fås på PS3. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Makan til flisespikkeri som i denne tråden skal man lete lenge etter. 5 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Makan til flisespikkeri som i denne tråden skal man lete lenge etter. dette kaoset kan trenge litt festlig gitarmusikk i bakgrunnen didlidildidad weeho oisann ja penis penis dikadika Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Eventuelt litt Yakety Sax. Alt blir morsomt med den melodien. Endret 28. januar 2013 av Kharan 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Som jeg skulle sagt det selv. Det er et WTFSTFUFFS. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Ooog tomsingprat er fjernet fra tråden. EDIT: Det samme er trolling. Send meg gjerne en PM om man ønsker å debattere noe. Endret 28. januar 2013 av Alastor Lenke til kommentar
Murgel Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Litt usikker men Precursors et et russisk spill som er på forskjellige planeter i rommet. Ikke helt godt oversatt til engelsk syntes jeg. Så måtte også laste ned en russsisk språkpakke for å få en del mer voice på de forskjellige karakteren. Men da snakker jo de russisk hehe i hvertfall like godt som aliens som snakker for min del det. Og det er ikke helt lett. Bare spilt litt ut i det på de forsøkene jeg har gjort på det. Ligger med en link til gamersgate til spillet. http://www.gamersgate.com/DD-PREC/precursors Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå