Gå til innhold

Får ikke installert Win8 på ny OCZ Vector i en Asus N56VZ laptop

Anbefalte innlegg

Har montert den splitter nye OCZ Vector SSD'en min i en Asus N56VZ bærbar PC, men har problemer med å installere Win8 på den.

I BIOS så finner jeg SSD-disken og jeg får og startet Win8-installasjonen, men etter å ha valgt språk/tids-format etc så får jeg denne meldingen:

"A media driver your computer needs is missing. This could be a DVD, USB or Hard disk driver. Blabla...."

Har flashet BIOS'en til siste versjon, samt googlet mye for å finne hjelp, men uten hell. Noen som kan hjelpe? Hva kan være problemet?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket media har du win 8 på?

Fikk samme melding da jeg prøvde å innstalere win7 fra USB på en ny ASUS laptop..Konkluderte med at det var noe gale med iso fila jeg lastet ned..prøvde fra dvd og da funket det fint(et annet iso på den)

Iso'et som ikke funka hadde sp1 ferdig innstalert..

Endret av TaZ
Lenke til kommentar

Har det på DVD siden jeg ikke klarte å lage bootable USB-stick med den iso-fila.

Kan være det er iso-fila som er problemet, så jeg kan alltids prøve med en annen versjon. Hadde likevel håpet at det skulle la seg fikse, siden det ser ut til at jeg kun mangler noen drivere av noe slag?

Lenke til kommentar

Dette har skjedd meg et par ganger når jeg har installert via USB. Viktig at det ikke er USB 3.0, i hvert fall med Windows 7. Windows 8 har jo innebygde drivere, så det burde vel egentlig ikke være et problem...

Uansett, løsningen har vært å gå tilbake til den første installasjonsskjermen, bytte USB-port og så fortsette.

Har ikke hatt dette problemet med DVD og normalt er det kun RAID og litt "eksotisk" maskinvare som krever at det lastes inn en driver under installasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...