Gå til innhold

Billig HK+CPU med ECC støtte og 5 SATAII for ZFS NAS

Anbefalte innlegg

Er ute etter en rimelig kombo av HK og CPU som egner seg i en hjemme-NAS. Integrert GPU en fordel, så jeg slipper eksternt skjermkort. Strømgjerrighet en fordel, eller snarere:ytelse per watt i middels last og lite last.scenarioer. Løsningen må støtte ECC-RAM.

-Mulighet for minst en USB3-port (helst to), kan godt/helst være via headeresom kobles til frontpanel

-Minst fem sata 300-porter.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow, om prisene ligger helt nede på DET nivået, tror jeg bare jeg skal fjerne "billig" fra emnetittelen. Jeg vil faktisk gjerne betale mer (men fortsatt under 1500kr) hvis det gir meg mer i form av ytelse/watt og regnekraft eller holdbarhet.

Skal forøvrig oppdatere førstepost med noen tilleggskrav:

-Mulighet for minst en USB3-port (helst to), kan godt/helst være via headeresom kobles til frontpanel

-Minst fem sata 300-porter. (så kortet du foreslo hadde dette.

Er det noe å hente på en raskere minnebuss/minnestøtte enn 1066?

Lenke til kommentar

Ser ut som det kan bli et Asus M5A78L-M/USB3. men i mellomtiden har jeg vurdert å bare gå for intelopsettet jeg hadde, siden jeg begynner å lure på om ECC ikke egentlig er fullstendig unødvendig på en hjemmeserver. Uff,. altså, det som startet med en times komponentshopping har nå blitt firetimers google-tortur. :p

Lenke til kommentar

Neida, det startet med "kjekt å ha". I tillegg hadde jeg litt lyst å gå for AMD. Men har jo ikke kikket på det på årevis, så aner ikke hva jeg får for pengene, hva en Athlon II X2 etellerannet yter mot en tilsvarende klokket i3, eller hva som bruker mindre strøm i forhold til ytelsen eller kostnaden. Det lille jeg har av oversikt iver intelprosessorer er sannelig lite nok. Samtidig får man gjerne bedre linuxstøtte med et kort med intelchipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...