Ducca Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Hei, Har fått et B75MA-P45 hovedkort med 4gb 1333mhz minne gratis http://prisguide.har...75ma-p45-157935 så tenkte å oppgradere min gamle pc med å kjøpe inn intel i5 3570 og radeon 7870. så det jeg lurer på er, duger hovedkortet?. har ikke tenkt å overklokke. hvilket fordeler vil jeg få hvis jeg investerer i et dyrere hovedkort? vil jeg få bedre ytelse? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Det duger fint så lenge du ikke har planer om å kjøre to skjermkort i CrossfireX/SLI eller overklokke CPU. Med i5 3570 er multiplikatoren låst så det er uansett ikke mulig å overklokke den nevneverdig, men hvis du skulle overklokket måtte du hatt en 3570K og et hovedkort med Z77 brikkesett. Ytelsen mellom hovedkort er forsvinnende liten. Det går mest på tilkoblinger, SATA-kontrollere, overklokkingsmuligheter, ulik kvalitet på lydkort, nettverkskort ol. Forsikre deg også om at PSU takler oppgraderingen. Endret 26. januar 2013 av Loefthal Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Har selv det hovedkortet. Mener å ha sett endel oc-funksjoner i bios for både minne og cpu. Her er et bilde msi's control center: Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Det er der, men multiplikatoren går vel ikke lengre enn til x38 såvidt jeg vet. Turbohastighet mao. Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Går til 39. Sjekket bios (uefi) akkurat. Var vel heller labert med oc funksjoner der. Mer eller mindre som man kan forvente av B75. Husker jeg leste noe om hk produsenter som allikevel inkluderer oc i underliggende chipsets. Men det gjaldt visst ikke mitt hovedkort. Jaja jeg overklokker ikke uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå