Gå til innhold

Innkjøp av 100 stykker 4TB disker, men kva kan eg velja?

siDDis

Anbefalte innlegg

Jau, er det servere han snakker om er det helt klart best å gå for store disker, men er det arbeidsstasjoner det er snakk om så er jeg vel ikke helt borte i tåka eller?? :p

På en annen side siden det er snakk om såpass store disker så er det vel servere han teker på....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva i all verden skal man med så store disker til arbeidsstasjoner? Det er jo rein idioti med tanke på backup og administrasjon. Dei fleste greier seg fint med nettverksdisk om dei har behov for mykje lagringsplass.

Her er det snakk om servere. ZFS og mange HBAer ja.

Lenke til kommentar

Det er ikke så lenge siden jeg kjøpte inn 100+ TB til privat bruk, her er de mulige valgene jeg så meg ut med oppdaterte priser:

Eksterne:

WD 5400 rpm 4 tb 1425

Seagate 7200 rpm 4 tb 1589

Hitachi 5400 rpm 4 tb 1631

Interne:

Hitachi 7200rpm 4 tb 1864

Seagate 7200rpm 3 tb 930

WD 5400rpm 3 tb 936

WD RED 3 tb - 1078

Det er mulig at leveransesituasjonen har endret seg så andre modeller kan være tilgjengelige nå. Jeg har kjøpt en hel del eksterne og slaktet disse, det fungerer. Pga. reklamasjonsrett så kjøpte jeg interne disker nå, prisdifferansene har gått ned siden de verste flomprisene.

Endret av TAC-2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-qfohT7

Mulig det er dumt spørsmål, men dere har ikke innkjøpsavtaler med bedrifter for rimeligere kvantakjøp sammenlignet med "private aktører" ?

Håper forresten dere har en lærling dere kan sette til å skru ut disse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...