zzzneo Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Flasha biosen på min splitternye ecs elitegroup g551 laptop. Fulgte bruksanvisning til punkt og prikke, men da jeg reboota etter flashinga er det bare blank skjerm. Ingen lyd fra hd eller lys i hd led. Er det no jeg kan gjøre selv for å fikse det? Eller er blir jeg nødt til å sende inn? Lenke til kommentar
brabra Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Prøvde å flashe biosen selv, i den tro at jeg skulle kunne få muligheter til å kontrollere cpu vifta, men fikk samme problem som deg, med intet bilde. For å kunne få bilde må du trykke f2 ved oppstart, da setter du default i biosen. Men du får ikke bilde av det. Koble til en tv eller monitor, og trykk fn og f12, og du får bilde på tvn. Da kan du flashe tilbake til den orginale biosen. Litt klønete, men du slipper å sende den tilbake. Vet ikke hvordan man får bilde permanent. Vet du forresten hvordan man får spdif ut? Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 hjelper ikke det der.. Prøvde med både s-video out til tv og å koble til crt skjerm. Ingen resultat. Virker som maskina ikke reagerer på noe som helst, som om den ikke har starta i det hele tatt (bortsett fra at vifta går). Den piper ikke engang når jeg holder masse knapper inne samtidig. sukk.. blir vel nødt til å sende inn maskina Maila forresten multicom om spdif utgangen. Har ikke prøvd dette, da bios flashing gikk til helvete. Men du kan jo prøve, her er svaret fra multicom: SPDIF bruker samme utgang som hodetelefonuttaket, hva som skal sendes må angis i avanserte innstillinger for lyd. Drivere må installeres først. Det er en minijack utgang, så evt. overgang til phono må du ha. Lenke til kommentar
brabra Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 For å få den til å starte trykkte jeg på alt av knapper, og slo aav og på maskinen gjentatte ganger. Til slutt starta den uten bilde, og da kobla jeg den til tv`n, og fikk bilde der. At man skal trykke f2 fant jeg ut når jeg la inn den gamle biosen. Det er bare å prøve, det funka to ganger for meg etter helvetes mye plaging. :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå