Gå til innhold

Nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei, skal oppgradere fra mitt RADEON HD 6970 til ett bedre kort. Hvilket kort vil det lønne seg å kjøpe til en pris på rundt 3000 Kr? Er det verdt å oppgradere, eller må det legges mer penger i det? Tenker GTX670.

SPECS:

RADEON HD 6970

SSD 60GB

ASUS RAMPAGE EXTREME 3

I7 960 4.2 Ghz(OC)

8 GB RAM 1333 Mhz

Corsair TX V2 850W PSU

Thanks.

Endret av vimzlefu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7970 konkurrerer mot (og slår ofte) 680 ;) Spesielt hvis du kjøper feks. Vapor-X eller Matrix versjonene ;) Du kan også overklokke 7970 en god del mer enn 670/680 :)

Er vel mer at de vanlige versjonene av 7970 konkurrerer mot 670, og GHz versjoner og de største overklokka kortene går mer i strupen på 680.

Siden du sitter med et helt kurant kort, ville jeg vente på neste generasjon med å oppgradere.

Ville heller ha satset på en CPU og hovedkort oppgradering, da Intel nærmest har monopol på entusiast markedet, så neste generasjon prosessorer vil ha minimal bedre ytelse i forhold til skjermkort. En eventuell mulighet ville vært å vente på neste generasjon av både skjermkort og CPU, men skal man alltid vente på det neste og beste så får man jo aldri kjøpt noe. :)

EDIT: Jeg ville ikke kjøpt noe fra Pixmania, de har et lugubert rykte.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

Er vel mer at de vanlige versjonene av 7970 konkurrerer mot 670, og GHz versjoner og de største overklokka kortene går mer i strupen på 680.

Siden du sitter med et helt kurant kort, ville jeg vente på neste generasjon med å oppgradere.

Ville heller ha satset på en CPU og hovedkort oppgradering, da Intel nærmest har monopol på entusiast markedet, så neste generasjon prosessorer vil ha minimal bedre ytelse i forhold til skjermkort. En eventuell mulighet ville vært å vente på neste generasjon av både skjermkort og CPU, men skal man alltid vente på det neste og beste så får man jo aldri kjøpt noe. :)

Med nye drivere så konkurrerer 7970 GHz (uten OC) mot 680 i de fleste tilfeller ;) For eksempel om man skal redigere bruker man ikke AMD, og det finnes Nvidia optimiserte spill, der AMD yter dårligere ;) Noe jeg syntes er et 100% ASSHOLE valg av Nvida
Lenke til kommentar

Kloke ord, da venter jeg på neste generasjon(GPU). Har du noen forslag til CPU og hovedkort som ikke river lommeboka i stykker?

Lenke til kommentar

Med nye drivere så konkurrerer 7970 GHz (uten OC) mot 680 i de fleste tilfeller For eksempel om man skal redigere bruker man ikke AMD, og det finnes Nvidia optimiserte spill, der AMD yter dårligere Noe jeg syntes er et 100% ASSHOLE valg av Nvida

Nå er ikke Nvidia de eneste som gjør dette, AMD er også med på leken.

Er det dårlig gjort av et selskap å inngå avtaler med andre selskap for å få produktene sine til å fungere bedre sammen med den andre selskapets produkter? Begge selskapene driver med dette, men Nvidia gjør det bedre.

i7 3770k og 16GB RAM vil nok være en god idé nå, som MariusJS skriver.

Et 770/780 vil nok være en verdig oppgradering om et halvt år for å gi bedre spill- og redigeringsytelse.

Lenke til kommentar

Nå er ikke Nvidia de eneste som gjør dette, AMD er også med på leken.

Er det dårlig gjort av et selskap å inngå avtaler med andre selskap for å få produktene sine til å fungere bedre sammen med den andre selskapets produkter? Begge selskapene driver med dette, men Nvidia gjør det bedre.

Jeg vet det, men du vet hvem som begynte... "Nvidia gjør det bedre" Det du mener er vel verre... :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...