Gå til innhold

Frisør eller lærling?


Anbefalte innlegg

Ifjor var jeg til frisøren 2 ganger (samme frisørsalong begge gangene).

 

Første gangen tror jeg det var en frisør som klippet meg, noe jeg egentlig var ganske missfornøyd med. Hun virket overhodet ikke til å ha noe som helst motivasjon, eller bry seg om hvordan resultatet ville bli, selv om dette var noe jeg hadde beskrevet ganske detaljert og nøyaktig før hun begynte.

 

2. gang tror jeg det var en lærling som klippet meg, og jeg opplevde hun som ganske motivert til hvordan resultatet ville bli. Hun ville nesten ikke gi seg før absolutt alt var så perfekt som overhodet mulig.

 

Derfor spør jeg dere hvem dere har hatt best erfaring med når det kommer til valget mellom en frisør og en ung lærling?

 

- Hvem av de har dere opplevd som de mest motiverte til et best mulig resultat?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, samboeren min er Lærling, og hun jobber utrolig hardt for å få det beste resultatet hver eneste gang hun har en kunde. Mye ligger pga motivasjonen og det at hun har mye hun må kunne får å stå fagbrevet.

Jeg vet hun mestrer utrolig mye og noen ganger like godt som en faglært. (hun er 2års lærling)

 

Med dog, hun har problemer med mye annet (masse fagspråk samt annet ord å uttrykk jeg ikke kan forstå eller skrive)

 

Flere ganger hun forteller meg at hun feilet med visse kunder pga mangel av erfaring og der hun selvsagt har mottatt klager av kundene som selvsagt de faglærte måtte ha fikset opp i.

 

 

Har du kommet til en umotivert faglært har du kommet til en dårlig frisør eller en frisør med en dårlig dag, er du missfornøyd så har du retten til å klage.

 

Samme gjelder lærlinger, de skal gi deg samme klipp som en faglært gjør, men selvsagt på lenger tid, kan alltids klage på dem og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oi shit. Håper ikke du betalte for klippen.

 

Anyway, spør du om lærling eller frisør så må jeg jo si frisør. Men det kommer jo helt an på hvilken frisør det er også da. Mange lærlinger som er minst like flinke som en frisør som har jobbet lenge. Mitt tips er å høre litt rundt om hva andre anbefaler av frisører i nærheten av der du bor.

Lenke til kommentar

Sånn prismessig så kan det være ganske greit å gå til en lærling, man må så klart være innstilt på at det tar litt lengre tid og at resultatet ikke altid er helt perfekt, riktig nok så føler jeg at det er mange drevne frisører som ikke er så interesserte i at kunden går ut med et smil om munnen men er mer interesserte i at kunden har kortere hår og en pose full av produkter.

 

Så klart man finner mange talentløse lærlinger rundt om kring, men etter å ha fått klipp hos lærlinger flere ganger så har jeg vært fornøyd, jeg føler at de ofte har en større lyst til å la kunden gå ut døra med strak rygg og et smil om munnen og at de virkelig streber etter å gjøre sitt beste da det er veien til fagbrev, 100% lønn og fast jobb.

 

Om jeg nå får en småkjip klipp en gang så er ikke det så nøye IMO, da tar jeg på caps eller lue i offentlighet til ting har grodd seg til og når det er langt nok så går jeg til frisøren og denne gangen vet jeg hva som ikke funker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter min erfaring og synspunkt, så er det svært få faglærte frisører som i det heletatt kan klippe.. Det er helt tilfeldig hvem som klipper meg bra. Det har ikke noe med pris eller studio å gjøre. Har endelig funnet ei som klipper meg akkurat sånn som jeg ber hun om og i tillegg gjør det fint, etter å ha vært borti ca 20 forskjellige frisører..

 

Det aller verste er når jeg sier at jeg vil ha det langt, ca 4-5cm på topp, så klipper de til 2cm. Hater å være skamklippet.

Lenke til kommentar

Klippet meg hos lærling en gang på min faste salong, og hun er nå vanlig frisør og klipper meg halvparten av gangene. God erfaring, med andre ord.

 

Klippet meg her i Shanghai hos det jeg tror var en lærling. Alt stod på kinesisk og de snakket ikke engelsk, men det gikk helt fint. Som babushka tror jeg det er litt tilfeldig, finnes flinke lærlinger og dårlige faglærte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...