Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bor nå i et hostel i Los Angeles, mens jeg leter etter leilighet. Jeg har vært på flere visninger og fått søknader som jeg må fylle ut. Men det er flere ting jeg ikke vet hva er, eller hvordan virker. En av sistnevnte er credit check, kan de gjøre det fra USA til min norske bank?

 

På søknaden spør de bl.a. om:

(Det i bold vet jeg ikke hva er)

 

BANKING INFORMATION:

Name of bank - Branch or Address - Checking # - Approx. Bal - Savings # - Approx Bal

 

CREDIT REFERENCES (Credit Cards/Car Payments/Other Loans):

Company name -Address/City - Account # - Present balance - Monthly Payment

 

Hva skal jeg fylle ut?

 

Jeg har mer enn nok penger i min konto, men jeg tror ikke jeg har good credi, siden jeg aldri har hatt et kredittkort, eller lån eller kjøpt noe veldig dyrt (bil/bolig).

 

Kan det være en idè å betale de første 6 månedene på forhånd eller noe sånt?

 

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kredittsjekk gjøres kun mot amerikanske banker så vidt jeg vet.

 

Litt avhengig av hvor lenge du skal bo der, hva du gjør osv. kan det være en idé å lete etter utleieenheter hos privatpersoner. Disse klarer seg normalt uten kredittsjekk.

 

Dersom du ikke skulle være klar over det er craigslist.com et greit sted for å finne seg bolig, i hvert fall som student. Det kan dog være greit å filtrere ut utleiefirmaer i søket. Det er mange som subletter i vårsemesteret og det er således enklere å finne seg rimelig leiebolig da. Det kan i det minste være greit mens du leter etter noe annet.

 

Det er vanlig å betale en måneds leie i depositum, men å forhåndsbetale x antall måneder vil være problematisk om du ikke trives.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Checking # er din brukskonto (med saldo), Savings # er din sparekonto (med saldo).

 

Credit References er andre instanser du har lånt penger av, og da vil de ha oppgitt hvem du har lånt penger av, din "referanse" hos denne instansen (kontonummer el.l.), og hvor mye du nedbetaler på dette lånet i måneden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...