Heiii1234577 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg skal da ta med kjæresten min på en romantisk tur til bergen der ingen av oss har vært før. Trøndere i bergen.. Hehe.. Noen forslag til romantiske restauranter? Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Hva med å lage maten hjemme?..pynte med litt lys og roseblader osv...så blir ikke veien til "hobbyrommet" så lang;) Endret 26. januar 2013 av Jan Erik Engan Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Siden han er på tur til Bergen, regner jeg med det blir vanskelig å lage maten hjemme? Det er litt avhengig av hva du vil bruke på middagen egentlig. Skal du legge ut litt for en middag, og er nysjerrrig på nye ting kan jeg anbefale Jacobs i Kong Oscars gate. Femretters til 595 pr person, med vinpakke til omtrent en tusenlapp. De har også a la carte naturligvis. Potetkjelleren, Lucullus, Søtt og Salt samt Enhjørningen er andre gode alternativer i øvre prisklasse, men de har jeg ikke besøkt. Vil du ha noe litt billigere, litt formellt men likevel romantisk kan Naboen være en god ide. A la carte meny med mye godt. Litt utenfor sentrumsdelen av byen, men likevel innenfor gåavstand ligger Bien. Det er et av mine favorittsteder. Gode priser, fantastisk lokale og veldig god mat. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Potetkjelleren er et meget koselig og romantisk sted med god mat. Det kommer litt an på hvilken dag dere går ut selvsagt, har opplevd at fredag/lørdagskvelds-dater kan bli litt ødelagt av støyete ut-med-jobben skråling fra nabobordet, men det er jo sånn som kan skje hvor som helst. Cafe Opera er også et hyggelig sted, men da mer rimelig men kan være verdt et besøk, har hatt god mat de gangene jeg har vert der. Noe annet som går an å prøve er jo å ta en tur på Fløien Resturant (oppe på Fløifjellet), har ikke spist der selv, bare underholdt, men å være ute på platået der om kvelden og se på utsikten og nyte en kopp varm drikke er absolutt å anbefale. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Altona går for å være byens beste datested. Det vet jeg ingenting om, men det er i hvert fall veldig koselig der. http://www.bt.no/bergenpuls/bergensbeste/.UHiRXMfQU5c.email Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå