Gjeldsslave Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Hei, Jeg er en avtroppet rusmisbruker med lite til ingen fritidsinteresser. Jeg er i rusbehandling og vært rusfri i 6 måneder nå. En av min største utfordringer er å finne noe jeg trives med, en hobby, en sport, et kall!. en fritidsaktivitet som vil oppta min tid, og vil gjøre mitt rusfrie liv litt lettere. Jeg trenger nok selv å innse hva som må til, men ønsker noen råd fra dere om mulige hobbyer som kan oppta tiden min når jeg er ferdig med min behandling. Litt historie før rusmisbruk; Spilte aktivt fotball(10 år) ,var datainteressert(ikke spill, mn programmering,design), alpin, ski. Dette er noe jeg har hatt som fritidsgleder, mn som jeg ikke føler noe for lengre. Forslag og tips er velkommne.. Takk. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Glad i å kjøre bil? Jeg kunne i alle fall tenkt meg som en hobby å besøke alle Norges kommuner i bil Jeg driver også å samler på energy drink bokser/flasker, det synes jeg er veldig gøy og har mye glede av, så kanskje samling er noe? To vidt forskjellige forslag Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Det er vel ikke uvanlig at tidligere rusmisbrukere tyr til ekstremsport for å dekke behovet for et "kick". Lenke til kommentar
Gjeldsslave Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Det er vel ikke uvanlig at tidligere rusmisbrukere tyr til ekstremsport for å dekke behovet for et "kick". Takk for tips.. Har selv tenkt tanken mange ganger, mn det er som regel en dyr hobby... Noe ekstrem sport som ikke er så dyrt.. Hadde vært noe å hoppe i fallskjerm, basehopping eller paragliding.. Lenke til kommentar
Gjeldsslave Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Glad i å kjøre bil? Jeg kunne i alle fall tenkt meg som en hobby å besøke alle Norges kommuner i bil Jeg driver også å samler på energy drink bokser/flasker, det synes jeg er veldig gøy og har mye glede av, så kanskje samling er noe? To vidt forskjellige forslag Takk for tipset.. Samlehobby kunne være noe, en kjøretur blir jeg fort lei av.. har prøvd ut langtransport yrke, så er ganske kjent i d norske land.. utenlandsreiser kunne vært noe kanskje .. dog dyrt det sistnemte.. Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 grattis gjeldsslave!! kan i aller høyeste grad anbefale trening... Har nettopp begynt med noe som heter crossfit! sinnsykt høy intensitet med veldig mye variasjon. følger treningsprogram fra ei internettside (crossfit.com). like gøy for en nybegynner som meg til en ekspert. ellers er sykling (mountainbike) fint for å ha det gøy når man er ute i skog og mark. havkajakk for glimrende rekreasjon Lenke til kommentar
Gjeldsslave Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) grattis gjeldsslave!! kan i aller høyeste grad anbefale trening... Har nettopp begynt med noe som heter crossfit! sinnsykt høy intensitet med veldig mye variasjon. følger treningsprogram fra ei internettside (crossfit.com). like gøy for en nybegynner som meg til en ekspert. ellers er sykling (mountainbike) fint for å ha det gøy når man er ute i skog og mark. havkajakk for glimrende rekreasjon Nja.. burde jo ha kommet meg i form ja.. ser ganske hardt ut crossfit, så blir nok ikke med det først.. sykling er kanskje ikke så dumt. Takk for tips Endret 25. januar 2013 av Gjeldsslave Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Liker du fart og morro er jo motard/MC/cross en mulighet? Motard ser veldig morsomt ut, men det koster jo litt for lappen og selve sykkelen Lenke til kommentar
Gjeldsslave Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Liker du fart og morro er jo motard/MC/cross en mulighet? Motard ser veldig morsomt ut, men det koster jo litt for lappen og selve sykkelen Fart og morro er alltid bra :-).. Blir nok i dyreste laget for en gjeldstunget eksnarkoman Lenke til kommentar
weebl Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 De fleste store byer har en padleklubb, gjerne også elvepadling, virkelig givende å padle ned stryk å komme ut i andre enden med hodet øverst. Utrolig bra kick, god trening og ikke så vanskelig som man skulle tro. Litt dødt på vintern med denne sporten da men er jo en perfekt kombinasjon med alpint sport om vintern samt at det ofte er bassengtrening om vintrerne som lar deg trene masse på rulling og støtteteknikk så du er klar for bedre utfordringer til våren. De fleste klubbene har også utlånsutstyr så du trenger kun å ha råa til medlemsavgifta og gjerne litt bensinpenger for å starte Lenke til kommentar
Gjeldsslave Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 De fleste store byer har en padleklubb, gjerne også elvepadling, virkelig givende å padle ned stryk å komme ut i andre enden med hodet øverst. Utrolig bra kick, god trening og ikke så vanskelig som man skulle tro. Litt dødt på vintern med denne sporten da men er jo en perfekt kombinasjon med alpint sport om vintern samt at det ofte er bassengtrening om vintrerne som lar deg trene masse på rulling og støtteteknikk så du er klar for bedre utfordringer til våren. De fleste klubbene har også utlånsutstyr så du trenger kun å ha råa til medlemsavgifta og gjerne litt bensinpenger for å starte Takk for tipset :-) Det er absolutt noe jeg skal vurdere.. Får håpe snøen kommer snart til Molde, så jeg kan gå på alpin da.. Kan jo alltid finne et basseng å trene litt.. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Takk for tipset :-) Det er absolutt noe jeg skal vurdere.. Får håpe snøen kommer snart til Molde, så jeg kan gå på alpin da.. Kan jo alltid finne et basseng å trene litt.. Molde ja, vet ikke hvordan det er med klubber der men du er faen ikke langt unna masse gode elver Lenke til kommentar
Gjeldsslave Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Molde ja, vet ikke hvordan det er med klubber der men du er faen ikke langt unna masse gode elver Det finnes nok.. skal undersøke mere imorgen om dette Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Nja.. burde jo ha kommet meg i form ja.. ser ganske hardt ut crossfit, så blir nok ikke med det først.. sykling er kanskje ikke så dumt. Takk for tips kom fra sofaen jeg også for en liten stund siden. ta det rolig i begynnelsen så kommer du i form fort. uansett hva du gjør er det beste å bytte ut dopen med dopamin eller adrenalin, ja. lykke til Lenke til kommentar
Yuruf JapJap Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Vet ikke hvordan det står til med økonomien, men innkjøp av en metalldetektor kunne kanskje ha vært noe? Ser at du heter Gjeldsslave, men hvis du først legger i en 2-3000 kan du få en fin intro-søker for penga. Det kan være ganske gøy, men så klart, fungerer kun da det ikke er tele i bakken. Men er gøyalt å dra på "skattejakt" her og der. Hvem vet, kanskje finner du en ring eller noe som folk har mistet! Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 kampsport er alltid en god arena for å komme seg ut av sofaen, ha det gøy, møte andre positive menesker og ikke minst komme i bedre form! du bor i Molde? , er ikke helt sikker på hvilke tilbud som finnes der, men jeg kjenner noen som driver med klatring der, det også er en veldig fin aktivitet som man lett kan bli hektet på vertfall om det blir noe fysisk du fyller hverdagen med, så ikke utelukk ting for at det ser for vanskelig ut ut, eller at det virker for hardt for deg, du må begynne med alt på ditt nivå, og man trener på ting for å bli bedre og for å ha det gøy samtidig Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Synes modellhobby er kjempegøy. Bygging og kjøring/flyging. Aberet er at man blir hekta og da blir de fort dyrt. Hva med å lære seg et instrument? Gitar kan anbefales. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Enig med chevyz28. Modellbygging er moro, feks Multicopter (Helikopter med feks 4 eller 6 motorer\propeller). Er så utrolig mye moro man kan gjøre i forbindelse med det.. Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Gratulerer som rusfri! Og fortsett den på den gode veien du har tatt fatt på nå! Når det kommer til hobbyer, så har jeg sett endel tidligere rusmisbrukere få skikkelig dilla på tidskrevende hobbyer. Noe som opptar dem, noe de mestrer og som erstatter all form for rus de har vært borti. Jeg vet ikke hvor lett er å anbefale en hobby til deg, da du må finne ut hva DU brenner for. Selv har jeg drevet aktivt med terrengsykling. Noe som er utrolig gøy, utfordrende og gir mye progresjon/mestrings følelse de første årene. Kanskje det er noe å prøve? Hvis du vil oppsøke adrenalinkicket, så kan jeg anbefale downhill sykling dersom du bor i nærheten av et anlegg. Ellers har jeg stor tro på trening generelt. Enten det i form av ski, styrketrening, crossfit, sykling, løping eller toppturer og friluftsliv... you name it! Jeg anbefaler dette fordi når du trener blir du fort mer bevisst på å leve sunt. Du ser kjapp progresjon og folk ender ofte med å få dilla. Hvor i landet bor du og hvilken aldersgruppe hører du til? Det kan hjelpe oss med å finne en hobby til deg Lenke til kommentar
me1 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Begynn å mal graffiti (tægging), da kan du tilfredsstille behoved ditt for adrenalin kick, utvikle stilen din, få mange nye venner, ha en grunn til å vanke ute, skille deg ut fra den grå massen, værekreativ, tilføre farger til livet ditt og andres + maange flere grunner:) d er faktisk den perfekte hobby, selv om mange sikkert er uenig;) hvis du ikke vil drive med ulovlige greier, kan du spraye på lovligveggen på gamlebyen skatepark eller hausmania:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå