JohndoeMAKT Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Hardhetsforskjellene oppstår nok også mye pga forskjellig driftstemperatur. Supersoft blir nok en del varmere enn wet og derfor også mykere. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Wet er jo et hardt dekk så da burde det etter min logikk tåle mer varme (slik som hard og medium kontra soft og supersoft?) men det er jo absolut ikke tilfelle når banen begynner å tørke opp. Da forsvinner jo gummien på ganske få svinger. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Er wet ett hardt dekk? Inters holder jo lenger enn Wets. Hvis det er tilfellet, så vil jeg nok tro at det er p.g.a mønsteret, som blir mer bevegelig og dermed lager høyere temp. og på den måten slites fort. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Er vel det at kontaktarealet til wets er mye mindre enn kontaktarealet inters, som igjen er mye mindre enn kontaktarealet til slicks som gjør at dekkene slites raskere. For å gi wets/inters litt holdbarhet vil jeg tro de er lagd av den harde gummiblandinga. Endret 25. februar 2013 av Sveern Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 men HVORFOR har de med oransj, som ganske lett kan ansees for å være gul eller rød. Kunne de ikke hatt lilla? eller sort! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Oransje striper er vel spesialdekk, som testdekk for for neste sesong eller en blanding som de normalt sett ikke kjører løp på. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Oransje er vel SuperSoft. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Du mener vel hard? Rød = SS Gul = S Hvit = M og Orange = H I 2012 hadde Hard svart/grå sidemerking Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Du mener vel hard? Rød = SS Gul = S Hvit = M og Orange = H Yes, du har helt rett. Bare jeg som tenkte motsatt "retning" på dekkene! Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Hoh - har dere sett hvor stygt det er med UPS-sponset Ferrari? xD For de som ser Sky F1HD så er testinga disse tre dagene i Barcelona sendt live kl 15:00 med kommentering fra Martin Brundle og David Croft samt Ted Kravitz i pitten. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 2 uker igjen, gleder meg masse Begynner å bli litt lei all den skigåinga på TV'n. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 Begynner å bli litt lei all den skigåinga på TV'n. Så inni hælvete! Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Brundle i boksen? Han var ikke der på dag i hvertfall. Da var det Vd Garde og Herbert som byttet på å være sammen med Crofty. Endret 1. mars 2013 av Stoddart Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Så ikke live i dag (kun replay etter The F1 Show) og da var det Brundle (fikke sett så mye pga andre ting men det var vertfall Mr. trousers) Skigåing ja... litt spennende er det jo når det er litt kjemping siste få kilometerne, men når det fremdeles er 15km igjen "JA VI SER NORTHUG HAR MYE KREFTER IGJEN" - HOW CAN THE KNOW!? Så synes jeg det er teit at alle får gå på hvilke ski de vil med hvilke smøring de vil. I F1 har vi jo i det minste samme type dekk (nå for tiden riktignok). Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Teknikk og kroppsspråk sier mye om hvordan det står til med krefter hos løperne. Men nok om langrenn! Denne var jo litt vittig! Liker hvordan F1 har plass til litt humor. http://youtu.be/D8_7N67CO84 Twitter-kontoen til Lotus er også verdt å følge, dette var etter Grosjean spant i går: Endret 2. mars 2013 av Dassen Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Synes Lotus prøver litt for hardt på å være morsomme på twitter. Var veldig morsomt i starten, nå blir det litt mye. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Jepp - enig der. Den twitter-meldinga der er jo nærmest som en unnskyldning for at Grosjaan er en dårlig fører Endret 2. mars 2013 av Joachim Vadseth Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Hardhetsforskjellene oppstår nok også mye pga forskjellig driftstemperatur. Supersoft blir nok en del varmere enn wet og derfor også mykere. Eg tror det er litt feil. så vidt eg skjønner er optimal driftstemp ca 110 grader på alle dekk. De myke dekkene blir lettere varme, men de skal ikkje holde høyere temperatur enn de harde. Så derfor velger de myke dekk der de tror været er kaldere eller egenskapene til banen gjør at det blir vanskelig å få nok varme i de harde dekkene. Men det er min teori, har ikkje sett det bekreftet noested Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Siste testdag før Melbourne om to uker! Sendingen er live på Sky Sports F1HD right naaaaooowww! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Eg tror det er litt feil.Jeg svarte egentlig uten å ha tenkt meg om. Dette er noen av verdens mest avanserte dekk og at jeg "logisk" skal kunne tenke ut hvordan de funger og oppfører seg i praksis i 200km/h er silly. Min post kan omskrives til dette som er den delen av meldingen jeg mente å få frem uten å anta for mye om hvorfor: «De kjennes nok like harde ut når de er kalde, men forskjellene blir nok klarere når de aller er i optimal driftstemperatur.» Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå